۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

واکُنش عصبی "بیت رهبری" به انتقادات لاریجانی و پاسُخ بی درنگ آن




وقتی سُخنگوی رسانه ای آیت الله خامنه ای که معمولا وظیفه پرونده سازی علیه مُخالفان و مُنتقدان او و زمینه چینی برای حذف آنها را دارد، بدون تعارُف یکی از پایوران بُلندپایه "نظام" و رییس قُوه مُقننه آن را به دلیل اشاره به کارنامه اقتصادی دولت به "بازی در زمین دُشمن" و "زمینه دادن به دُشمن برای سوواستفاده" مُتهم می کند، علامت داده است که موقعیت "آقا" بسیار مُتزلزل و او نگران تر از آنی است که بتواند با خونسردی صحنه را اداره و مسایل را آنگونه که خود رهنمود می دهد، "اصلی فرعی" کند.
"نماینده ولی فقیه" در اُرگان خانگی وی با اشاره به رویکرد انتقادی آقای لاریجانی اعلام کرده است: "متاسفانه باید گفت، اظهارات ایشان درباره "اجرای طرح هدفمندی یارانه ها" و یا "تبدیل صدا و سیما به تریبون دولت" بی آن که جناب لاریجانی بخواهند و یا توجه داشته باشند، بازی در میدان دشمن است."
شتاب و شدت خیره کننده ای که آیت الله خامنه ای و کارمندانش برای ساکت کردن آقای لاریجانی به خرج داده اند، بیانگر فشاری است که حمله از زاویه نقد خدمات "دولت خدمتگُزار" به زخم باز پدرخوانده او وارد می آورد. وی تلاش می کند کوته نظری خود در بالا کشیدن پادوهای قدر نشناس اش را در پس افسانه سرایی پیرامون "خدمات" آنها و "پیشرفتها"یی که برای کشور به ارمغان آورده اند، مخفی سازد. آقای خامنه ای تمام توان خود را برای جان سالم بدر بردن از بُحرانی که در بالا به وجود آورده و حفظ بدون خراش قُدرت خود به کار بسته است. در این راستا به نظر می رسد، موج سواری روی سونامی لاف و گزافه های ریشخند آمیز گُماشته اش، به تدریج نقش مرکزی تری در راهکارهای او یافته باشد.   
بیان سیاسی و وجه عملی این ترفند، خط کشی دلبخواهی و ساختگی بین "جریان انحرافی" به رهبری آقای مشایی و "دولت" به ریاست آقای احمدی نژاد است؛ تاکتیکی که مُمکن است همدردی رُقبای آقای خامنه ای در باند ولایت را به خاطر تنگنایی که وی در آن گرفتار شده، برانگیزد اما برای مُنصرف کردن آنها از استفاده از این موقعیت کارا نیست.
آقای توکُلی، از رهبران راست سُنتی روز گُذشته (یکشنبه) روی همین خط روشن کرده است: "خدا کند رسیدگی به پرونده‌های دستگیر‌شدگان اخیر و آنانی که باید دستگیر شوند زودتر پایان یابد تا ابعاد فاصله بین شعار و عمل آشکار شود و معلوم شود که وقتی از انحراف سخن گفته می‌شود، داستان فقط داستان چند جن‌گیر و رمال نیست."
وی در همین حال ارزش عملی تهدیدهای روزنامه ای "بیت رهبری" را با افشای موارد دیگری از اقدامات نمایشی و مُخرب گُماشته آقای خامنه ای به سنجش گذاشته است. آقای توکُلی در این رابطه از پُشت تریبون علنی مجلس، "انتشار غیرقانونی اسکناس" به دستور آقای احمدی نژاد، دستور وی مبنی بر مخفی کردن نرخ تورُم و اطلاعات در مورد اقتصاد کشور و "رانت‌خواریهای وحشتناک" زیر عُنوان "مُقابله با تحریم" را در برابر چشم نماینده ولی فقیه  گرفته است.    منصور امان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر