۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

اجرای حکم قصاص اسیدپاشی با خواست آمنه متوقف شد



«آمنه» كه قرار بود صبح روز یك‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ چشمان «مجید» را قصاص كند، از قصاص وی گذشت و چشمان خواستگار سابقش را به او بخشید.

خبرگزاری حکومتی ایسنا گزارش داد:  در حالی كه قرار بود بدون هیچ‌گونه اطلاع رسانی خبری حدود ساعت ۶:۳۰ صبح روز یك‌شنبه (امروز ) «آمنه» در بیمارستان دادگستری تهران و با حضور پزشكان متخصص قانونی و دادیار اجرای احكام دادسرای امور جنایی پایتخت، حكم قصاص «مجید» را كه آبان ماه سال ۸۳ مرتكب اسید پاشی شده بود اجرا كند، از اجرای آن منصرف و چشمان مجید را كه منتظر اجرای حكم قصاص بود دوباره به او بخشید.

بر اساس گفته‌ی اطرافیان «آمنه» كه در بیمارستان حضور داشتند، «آمنه» از قصاص «مجید» گذشت كرده است و این حكم جنجالی اجرا نشده است.

از حضور خبرنگاران در محل اجرای حكم قصاص نیز جلوگیری شده است.

پیش از این قرار بود این حكم ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ در بیمارستان

دادگستری تهران اجرا شود و «مجید» مورد قصاص از ناحیه دو چشم قرار گیرد كه ظاهرا به دلایلی اعلام نشده در ساعات پایانی شامگاه جمعه و بر اساس اعلام مسوولان اجرایی حكم، اجرای آن به تعویق افتاده بود.

بر اساس این گزارش، ‌ساعت ‌۱۶ و ۳۰ دقیقه یكی از روزهای اواسط آبان‌ماه سال ‌۸۳ اهالی خیابان رسالت متوجه داد و فریادهای دختری جوان شدند كه با دنبال كردن موضوع دریافتند دختر جوان به نام «آمنه» از سوی فردی مورد اسیدپاشی قرار گرفته است.

با انتقال آمنه به بیمارستان، تلاش پزشكان برای درمان وی آغاز شد، اما زمانی كه بعد از انتقال به بیمارستان‌های رسالت و مطهری به بیمارستان لبافی‌نژاد منتقل شد، پزشكان اعلام كردند كه دیگر دیر شده و چشم چپ آمنه كاملا از بین رفته است.

با طرح شكایت دختر جوان در شعبه‌ ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، قاضی قیصری رسیدگی به شكایت را در دستور كار قرار داد و شناسایی و بازداشت متهم را از ماموران آگاهی خواستار شد.

با صدور قرار مجرمیت برای متهم، پرونده وی جهت محاكمه به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد و قضات شعبه ‌۷۱ دادگاه كیفری، روز ‌۶ آذرماه سال ‌۸۷ پس از اخذ اظهارات متهم و شاكی، حكم قصاص دو چشم به شیوه‌ مورد درخواست شاكی یعنی ریختن اسید در چشم متهم و پرداخت دیه‌ جراحات وارده پس از پرداخت تفاضل دیه از سوی شاكی را صادر كردند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر