۱۳۹۰ مرداد ۳, دوشنبه

صدها نفر در نتيجه حمله نظامی رژیم به روستاهای کردستان آواره شده اند




کميته بين المللی صليب سرخ اعلام کرد که در نتيجه حمله نظامی رژیم به پایگاه های پژاک در مرز ايران و عراق صدها نفر از مردم روستاهای کردستان عراق آواره شده اند.

سپاه پاسداران از روز شنبه تهاجم وسيعی را به پايگاه های حزب حیات کردستان ایران پژاک در خاک کردستان عراق آغاز کرده است. در جريان اين حمله حداقل هشت نفر  نیروهای نظامی رژیم از جمله چند پاسدار فرمانده سپاه پاسداران کشته شده اند و پژاک نيز تاييد کرده که سه نفر از پشمرگان آن در اين درگيری ها جان باخته اند.

کميته بين المللی صليب سرخ در بيانيه ای گفته است که برای بيش از ۸۰۰ نفر از مردمی که در نتيجه گلوله باران روستاهای آنها در کوهستان های قنديل کردستان عراق آواره شده اند کمک های انسان دوستانه ارسال کرده است.

در اين بيانيه آمده است: «کسانی که آواره شده اند تمام مايملک خود را جا گذاشته اند و اکنون زير سرپناه های موقت، چادر يا در خانه های پر جمعيت بستگان يا دوستان خود به سر می برند و تعداد کمی از آنها قادر به تامين مسکن اوليه برای اقامت خود هستند

در همين زمينه سازمان بين المللی مهاجرت که مقر آن در ژنو است روز یکشنبه اعلام کرده بود که برای آوارگان مواد اوليه مورد نياز از جمله تختخواب، وسايل پلاستيکی و دستگاه های تصفيه آب فرستاده است.

اين سازمان نيز در موضعی مشابه با صليب سرخ گفته است که در جريان درگيری ميان رژیم و پژاک صدها نفر آواره شده اند.

سازمان بين المللی مهاجرت افزوده است: «خانواده های آواره ناچار شده اند که برای فرار از آتشباری توپخانه بر روی روستاهايشان خانه های خود را ترک کرده و به اردوگاهی در کيلومترها دورتر بروند

پیشمرگان پژاک که در کوهستان های کردستان عراق مستقر هستند در سال های اخير درگيری های خونينی با نيروهای نظامی رژیم داشته اند که در نتيجه آن، دهها نفر از دو طرف کشته شده اند.

دولت اقليم کردستان عراق بارها از رژیم خواسته است تا به تماميت ارضی اين کشور احترام گذاشته و از گلوله باران روستاهای اين منطقه خودداری کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر