۱۳۹۰ مرداد ۸, شنبه

طرح لایحه تشدید سانسور برمطبوعات؛ القای احساس ناامنی جرم تلقی می ‌شود




خبرگزاری حکومتی فارس: عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت تصويب مجلس سياه‌نمايي و القاء احساس ناامني به جامعه توسط رسانه‌ها هم جرم تلقي مي‌شود.

موسي قرباني نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، با اعلام اين خبر افزود: روز سه‌شنبه تعدادي از اعضاي كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي با رئيس مجلس نشستي را برگزار كردند.

وي ادامه داد: در اين نشست مقرر شد كارگروهي تشكيل شود تا برخي از موانع موجود در رسيدگي به پرونده‌هاي مربوط به ناامني‌هاي اخير را بررسي و برطرف كند.
عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: روز چهارشنبه جمعي از اعضاي كميسيون قضايي با حضور دادستان كل كشور و مسئولان ناجا نشستي را در قالب كارگروه تشكيل دادند.

وي خاطرنشان كرد: مقرر شد در طرح ۲ فوريتي كميسيون قضايي به مجلس درباره ۵ موضوع مهم بحث شود و تغييراتي را در مواد موجود در آيين دادرسي ايجاد كنيم.
موسي قرباني گفت: يكي از اين موضوعات بحث كاهش زمان رسيدگي به پرونده‌هاي مربوط به قتل، تجاوز و سرقت‌هاي مسلحانه است به‌گونه‌اي كه براي مثال مدت زمان تجديد نظر از ۲۰ روز به ۷ روز كاهش يابد.

وي افزود: در كنار اين موضوع مقرر شد تا انتشار مذاكرات دادگاه‌هاي رسيدگي به اين جرائم تا آنجايي كه به بازدارندگي از وقوع جرم منجر مي‌شود قانوني قلمداد شود و ديگر نيازي به صبر تا قطعي شدن حكم براي انتشار نباشد.

عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: البته در كنار اين موضوع مقرر شد سياه‌نمايي و القاء احساس ناامني به جامعه توسط رسانه‌ها هم جرم تلقي شود.
وي به جريان افتادن لايحه پيشگيري از وقوع جرم را نيز موضوع ديگر مطرح شده عنوان كرد و گفت: البته قرار است موضوع پنجم طرح ۲ فوريتي به موضوع جرم تلقي شدن واردات، ساخت، فروش، حمل و استفاده از سلاح‌هاي سرد نامتعارف باشد كه مصرفي جز مصرف مجرمانه ندارد.

نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز قرار است اين طرح ۲ فوريتي با حضور ۲ نفر از اعضاي مركز پژوهش‌هاي مجلس نوشته شده و فردا به صحن تقديم شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر