۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

شنا در دریا در ماه رمضان ممنوع شد




معاون سیاسی امنیتی رژیم در استانداری مازندران اعلام کرد، کسی حق شنا در دریا در ماه رمضان در مازندران را ندارد.

خبرگزاری حکومتی فارس در این باره نوشت:  هادی ابراهیمی در مورد باز یا بسته بودن طرح‌های سالم‌سازی سواحل در ایام ماه رمضان و بی توجه به فصل تابستان که زمان مسافرت شهروندان به استان های گیلان و مازندران است اظهار داشت: با هر‌گونه روزه‌خواری و زیر سئوال بردن ارزش‌های دینی در ایام ماه رمضان در هر جای استان و حتی طرح‌های سالم‌سازی دریا مقابله می‌شود.

به گزارش کلمه، این مقام دولتی در حالی از ممنوعیت شنا در دریا در ماه رمضان خبر داده که اکثر شناگران مسافرند و مجاز به روزه گرفتن نیستند. از این رو اعلام چنین خبر حاشیه سازی از سوی یک مقام دولتی، به خصوص از این جهت که احتمال وهن اسلام را در پی دارد، به طوری جدی جای سؤال دارد.

این مقام دولتی البته در حالی ممنوعیت شنا در دریا در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد که از ممنوعیت دروغگویی در این ماه، به خصوص دروغ بستن به خدا و پیامبر، چیزی نگفت.

وی در عین حال با اشاره به اینکه استانداری مازندران نظرش این بود که طرح‌های دریا در استان در ایام ماه رمضان بسته شود، خاطرنشان کرد: این تصمیم در مازندران اعمال می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه این سازمان دو مسئولیت در بخش عمرانی و فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار برای سواحل دارد، گفت: به محض اینکه ابلاغیه طرح از سوی وزارت کشور تصویب و اجرا شود به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

ابراهیمی در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی حضور مسافران و گردشگران به طرح‌های سالم‌سازی سواحل در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد جمعیت کشور از طرح‌های سالم‌سازی سواحل مازندران استفاده کردند که این مسأله نشان میدهد که باید رویکرد دولت و مسئولان تامین اعتبار طرح‌های دریا و نگاه به این بخش ویژه باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر