۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

حکم اعدام زندانی سیاسی طراح وبلاگر برای بار دوم تائید شد




حکم اعدام سعید ملک پور زندانی ایرانی کانادایی در زندان اوین تهران که در دیوان عالی کشور نقض شده بود برای بار دوم در شعبه 28 دادگاه انقلاب توسط قاضی مقیسه تایید و روز چهارشنبه به او ابلاغ شد.

بر اساس گفته خانواده سعید ملک پور، او روز چهارشنبه 27 مهرماه به شعبه 28 بیدادگاه رژیم منتقل شد تا حکم اعدام از سوی دیس این بیدادگاه،  مقیسه برای بار دوم به او ابلاغ شود. مقیسه بار اول در پائیز سال 1389 وی را  به اتهام "تبلیغ علیه نظام از طریق مدیریت سایت های مستهجن"،" توهین به مقدسات"، "توهین به رهبری"، "توهین به رئیس جمهور"و" ارتباط با گروه‌های معاند نظام" به اعدام را کرد،  که به تایید بیدادگاه تجدید نظر رسید، اما در خرداد ماه امسال در دیوان عالی رژیم نقض شد. حکم جدید نیز در صورت اعتراض به دیوان عالی رژیم برای بررسی ارسال خواهد شد.

سعید ملک پور از" متهمان" پرونده موسوم به «مضلین ۲» مربوط به جرائم رایانه‌ای است که سه سال پیش توسط سپاه پاسداران دستگیر شد و در زندان به شدت شکنجه شد،  بطوریکه فک او در رفته است. همسر او زهره افتخاری پیشتر عنوان کرده بود که او تحت شکنجه در سلول انفرادی مجبور به اعتراف شده است.

حکم اعدام سعید ملک پور نه تنها مورد اعتراض فعالان مدنی و اجتماعی و نیز دانشجوبان و دانشگاهیان دانشگاه های ایران قرار گرفت، بلکه از سوی دولت کانادا محکوم شد.

سعید ملک پور سال 83 به کانادا مهاجرت کرد و در سال 87 در حالی که برای عیادت از پدر بیمارش به ایران سفر کرده بود، توسط سپاه پاسداران دستگیر شد و مدت یک سال را در سلول‌های انفرادی و تحت شکنجه گذراند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر