۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

اعتراض حزب اللهی ها به فیلترینگ بلاگر حزب الهی به علت نقد خامنه ای




سایت اصلاح طلب دیگربان : گروهی از بلاگر‌های حزب‌اللهی به نحوه برخورد با وبلاگ یکی از نیرو‌های هوادار احمدی‌نژاد به خاطر نقد اظهارات علی خامنه‌ای درباره احتمال احیای نظام پارلمانی در ایران و حذف پست ریاست جمهوری اعتراض دارند.

«مجتبی دانشطلب» یکی از بلاگر‌های حامی احمدی‌نژاد محسوب می‌شود که چند روز پیش وبلاگ وی برای سومین بار آن‌هم به خاطر نقد صریح سخنان رهبر جمهوری اسلامی حذف شده است.
حذف شدن این وبلاگ بازتاب‌های زیادی در میان محافظه‌کاران فعال در شبکه‌های اجتماعی داشته است به طوری که برخی از بلاگر‌های حزب‌اللهی در وبلاگ‌های خود نوشته‌اند با فیلترینگ موجود مخالف هستند.

وبلاگ «روز‌نوشت» با انتشار مطلبی حذف یا فیلتر شدن وبلاگ‌های محافظه‌کاران را «فاجعه» خوانده و پرسیده است: «آیا در چنین فضائی که نقد رهبری مصداق جرم تلقی شده و دهان نویسنده را خفه می‌کند جائی برای آزاد اندیشیدن نیز می‌ماند؟»

این وبلاگ افزوده است: «بستر جامعۀ ما بستری است که دست بالا، به خود اجازه هر حذفی در توانش را می‌دهد

وبلاگ «آهستان» نیز در این خصوص نوشته است: «من مخالف شیوه فعلی فیلترینگم. مخالف فیلتر کردن سایت‌ها و وبلاگ‌های سیاسی و منتقد به جز موارد غیراخلاقی
این وبلاگ در واکنش به حذف وبلاگ «دانشطلب» نوشته است: «چرا باید یک وبلاگ، به خاطر انتشار یک مطلب انتقادی از رهبر فیلتر شود؟ بر فرض که حرفش اشتباه و انتقادش هم تند باشد، آیا این رفتار دهن‌کجی به خود رهبری نیست؟»

این وبلاگ در بخش دیگری از نوشته خود به طور تلویحی از «مجتبی دانشطلب» به خاطر «پرخاشگری و تندخویی» در نقد سخنان رهبر جمهوری اسلامی نیز انتقاد کرده است.

وبلاگ «هابیل» هم با انتشار یادداشتی از عملکرد دوگانه کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ انتقاد کرده و خواستار فیلتر شدن یکی از وبلاگ‌هایی شده که به اعتقاد وی برای نظام جمهوری اسلامی خطرناک است.

بلاگر‌های حزب‌اللهی در سال‌های اخیر بار‌ها از نحوه فیلتر سایت‌ها و وبلاگ‌ها در ایران انتقاد کرده و خواستار بازنگری در سیاست‌های کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ شده‌اند.

بسیاری از این بلاگر‌ها و سایت‌های محافظه‌کار با وجود فیلترینگ سفت و سخت از فیلتر‌شکن برای ورود به سایت و وبلاگ‌های فیلتر شده استفاده می‌کنند که این اقدام آن‌ها نیز براساس اعلام مسئولان «جرم» است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر