۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

سفر هیات پارلمان اروپا به ایران لغو شد




سایت قانون : رئیس هیات پارلمانی اروپا که قرار بود هفته جاری به ایران سفر کند اعلام کرد، به قانون اعلام کرد که این سفر لغو شده است.

خانم تارا کارنبرگ در پاسخ به نامه الکترونیکی خبرنگار قانون افزود: هنوز هیچ تاریخ دیگری برای انجام این سفر پیش‌بینی نشده است. این هیات قرار بود 31 اکتبر تا 4 فوریه برابر با 9 تا 13 آبان به ایران سفر کند.

خانم کارنبرگ به سوال دیگر مطرح شده در این نامه الکترونیکی در مورد علت صادر نشدن ویزا، پاسخی نداده است.

خبرنگار قانون با سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل - رابط اروپایی روابط خارجی ایران- هم تماس گرفت اما این سفارت هیچ پاسخی در مورد علت صادر نشدن ویزا برای این هیات پارلمانی نداد.

هفته گذشته کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران از سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران ظرف ده روز آینده خبر داد و گفت که در این سفر جمهوری اسلامی ایران مباحث دو طرفه را مطرح خواهد کرد. وی اضافه کرد: هیات پارلمان اروپا در این سفر با اعضای فراکسیون اکثریت و اقلیت مجلس و کمیسیون‌ امنیت ملی و کمیته حقوق بشر دیدار خواهد داشت.

اما ارگا کورنبرگ، پنجشنبه گذشته اظهار داشت: مقامات ایران با صدور ویزا برای این هیات مخالفت کرده‌اند. کورنبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم تهران به این معنی است که برنامه سفر هیات پارلمان اروپا به ایران به رغم تلاش‌ها و اقدامات بزرگ و برنامه‌ریزی‌های قبلی، به صورت نهایی، لغو میشود. ایران دلایل شفافی را برای ویزا ندادن اعلام نکرده است و این تصمیم، برخلاف پیش‌بینی بود.

کاظم جلالی، رئیس هیئت روابط مجلس شورای اسلامی با پارلمان اروپا دو روز پیش در واکنش به این بیانیه، با رد ادعای هیئت اروپایی مبنی بر لغو سفر این هیئت به تهران تاکید کرد که تصمیمی مبنی بر لغو سفر گرفته نشده و زمانی این ادعا مطرح شد که برای صدور روادید و هماهنگی سفر نیز هنوز فرصت کافی وجود داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر