۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

مرزبانان جمهوری آذربایجان یک مرزبان ایرانی را به رگبار بستند




خبرگزاری حکومتی مهر : یکی از مرزبانان جمهوری اسلامی در پاسگاه دیده بانی فیروز آباد شهرستان پارس آباد استان اردبیل توسط نیروهای مرزبانی کشور جمهوری آذربایجان کشته شد.

به گزارش «مهر» فرمانده مرزبانی استان اردبیل ظهر پنج شنبه درگفتگو با خبرنگاران استان با تائید این خبر اظهار داشت: سرباز مرزبانی استان بدون حمل اسلحه و به صورت اشتباهی وارد خاک جمهوری آذربایجان شده بود که توسط مرزبانان این کشور کشته میشود.

سرهنگ سید مجتبی موسوی با بیان اینکه پیش از تیراندازی و شهادت وی، نیروهای این کشور این سرباز وظیفه را دستگیر کرده بودند، افزود: هیچ بهانه ای برای تیراندازی به فرد غیر مسلح وجود ندارد و این اقدام سربازان کشور آذربایجانی غیرقانونی و ناجوانمردانه بوده است.

فرمانده مرزبانی استان با اشاره به تشکیل هیئتی از سوی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران برای بررسی این موضوع یادآور شد: قرار است این هیئت بزودی با هیئت رسمی کشور آذربایجان دیدار و گفتگو کند.

وی با بیان اینکه مرزبانی ایران مراتب اعتراض شدید خود را به مقامات این کشور اعلام کرده اند،اضافه کرد: سفیر ایران در باکو نیز در حال بررسی این موضوع از راه های دیپلماتیک است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر