۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

گسترش دیوار جنسیتی به بیمارستان ها




خبرگزاری حکومتی ایسنا : وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، تمامي استانها را موظف به تاسيس يک يا دو بيمارستان تک جنسيتي کرد و گفت: بيمارستان‌هاي تک جنسيتي با تاسيس تمامي بخش‌هاي تخصصي و فوق تخصصي درماني بصورت جامع راحتي بيماران زن را فراهم کرده است.

دکتر مرضيه وحيد دستجردي در گفت وگو با ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، فراهم کردن راحتي براي مراجعين زن را مهمترين هدف از تاسيس بيمارستان‌هاي تک جنسيتي در کشور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر سه بيمارستان آرش، ميرزا کوچک خان و مهديه در تهران به صورت تک جنسيتي به مراجعين زن خدمات درماني ارائه مي دهند.

وي خاطرنشان کرد: تمامي بخش‌هاي تخصصي و فوق تخصصي مورد نياز در يک بيمارستان به طور جامع در بيمارستان‌هاي تک جنسيتي تاسيس شده است به طوري که ديگر نياز نيست بيمار براي انجام کارهاي درماني نظير غربالگري و پيشگيري خود به چند مرکز درماني در بيرون مراجعه کند.

دکتر دستجردي در پايان با بيان اينکه تمامي استان‌ها موظف به تاسيس يک يا دو بيمارستان تک جنسيتي هستند، اذعان کرد: بسياري از استان‌ها و دانشگاه‌هاي کشور بيمارستان‌هاي جامع زنان را راه اندازي کردند و استان‌هايي هم که در اين زمينه اقدامي انجام ندادند موظفند تاسيس يک يا دو بيمارستان تک جنسيتي را در دستور کار خود قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر