۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

معاون مرکز امور زنان رژیم : دوچرخه‌سواری زنان خلاف اصول اسلامی است




معاون مرکز امور زنان که یک مرکز دولتی است، گفت، "دوچرخه‌سواری زنان در سطح شهر برخلاف" عرف و ارزش‌های اسلامی است و چگونه مسئولان شهری با وجود آگاهی از این موضوع در صدد طراحی دوچرخه ویژه بانوان هستند.

زهرا سجادی در گفت‌وگو با خبرگزاری حکومتی فارس در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و گفت: دوچرخه‌سواری زنان در سطح شهر برخلاف اصول و ارزش‌های اسلامی است و این موضوع از سال‌ها پیش که مطرح شده بود با اعتراض بسیاری از سوی افراد متدین مواجه شد.

 
او گفت: برخی از مسئولان شهری صحبت‌هایی را در رابطه با طراحی دوچرخه ویژه بانوان ابراز کرده‌اند اما باید به این نکته توجه کنند که دوچرخه ‌سواری زنان در سطح خیابان‌های شهر برخلاف اصول و ارزش‌های اسلامی است و پوشش تنگ و نامناسب زنان دوچرخه‌سوار موجب ترویج بدحجابی و بدپوششی در جامعه می‌شود.

 
در ادامه این گزارش آمده است: معاون مرکز امور زنان با بیان اینکه مسئولان در طراحی دوچرخه ویژه بانوان باید اصول اسلامی را رعایت کنند و دوچرخه‌ای را طراحی کنند که کاملاً پوشیده باشد گفت: دیگر این وسیله‌ای که طراحی می‌شود دوچرخه نیست زیرا که با پوشیدگی شبیه به ماشین می‌شود.
 به گزارش فارس چندی پیش محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور از طراحی دوچرخه ویژه زنان خبر داده بود و اعلام کرد که دوچرخه ویژه بانوان در حال طرحی است. همچنین تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سال 90 را سال توسعه دوچرخه‌سواری اعلام کرده بود.

 
کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان چندی پیش با گفت‌وگو با خبرنگار فارس تأکید کرده بود که طبق سیاست‌های مصوب شورای انقلاب فرهنگی عدم استفاده زنان از دوچرخه در سطح شهر مطرح شده است و در هیچ‌یک از مصوبات شورا به موضوع دوچرخه‌سواری زنان در شهر تأکید نشده است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر