۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

فیلمی از آخرین لحظه زندگی قذافی و تلاش وی برای فرار از دست انقلابیون




تلویزیون الجزیره که این تصاویر را به صورت اختصاصی پخش می کند، برای نخستین بار جسد نیمه برهنه معمر قذافی را به نمایش گذاشته است که سر او به روی زمین افتاده و صورت اش قرمز است.
روایت شاهدان عینی از آخرین لحظات زندگی قذافی
خبرگزاری فارس: یک شاهد عینی و از فرماندهان میدانی انقلابیون مشاهدات خود را از آخرین لحظات زندگی معمر القذافی شرح داد.
خبرگزاری فارس: روایت شاهدان عینی از آخرین لحظات زندگی قذافی
به گزارش فارس، پایگاه خبری الدیار به نقل از یکی از فرماندهان میدانی نیروهای مبارزان در شهر سرت اعلام کرد که هنگامی که انقلابیون به قذافی دست پیدا کردند، وی درون یک حفره مخفی شده بود و هیچ مقاومتی از خود نشان نمی‌داد.

به گفته وی، قذافی نشانه‌های زخم‌های قدیمی در صورت و پاهای خود داشت و گویا از کنترل انقلابیون بر شهر سرت و دستیابی به وی شوکه شده بود.

وی در زمان رسیدن نیروهای انقلابی دو سلاح کمری، یک کیف و یک ساعت مچی به همراه داشت.

محمود الفرجانی خبرنگار لیبیایی نیز گفت که جنازه معمر القذافی را که بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده بود، دیده است.

عبدالحکیم بلحاج فرمانده شاخه نظامی شورای انتقالی نیز ساعتی پیش خبر کشته شدن معمر القذافی دیکتاتور لیبی را تایید کرد.

عیبدالحفیظ غوقه سخنگوی شورای انتقالی لیبی نیز با تایید خبر کشته شدن معمر القذافی اعلام کرد که وی در زمان دستگیری زخمی بود ، اما بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.


صدای آمریکا - نیروهای دولت موقت لیبی روز پنجشنبه قذافی را در هجوم نهایی به سرت زادگاه او از میان برداشتند.
هفت ماه پس از آغاز قیام علیه حکومت دیکتاتوری ۴۰ ساله قذافی، مصطفی عبدالجلیل رییس شورای ملی انتقالی مرگ او را در یک کنفرانس خبری در طرابلس اعلام کرد. آمریکا تایید مرگ قذافی را که ۶۹ سال داشت، از مقام های لیبی دریافت کرد.
ویدیویی که از شبکه های تلویزیونی جهان پخش شد جسد خون آلود قذافی را که روی زمین افتاده بود در میان نیروهای شورای ملی انتقالی نشان می داد. جسد وی سپس به شهر مصراته منتقل شد.
شرایط کشته شدن قذافی روشن نیست. مقام های شورای ملی انتقالی می گویند او در یک مخفی گاه زیر زمینی پیدا شد و در تیراندازی سربازان برای شکستن آخرین مقاومت هوادارانش کشته شد. ناتو اعلام کرد هواپیماهای جنگی آن روز پنجشنبه به دو خودرو نیروهای هوادار او در اطراف سرت حمله کردند.
گزارش هایی که از سرت می رسد حاکی است رزمندگان شورای ملی انتقالی همچنین معتصم، یکی از پسران قذافی را بازداشت کرده اند. اما در مورد زنده یا مرده بودن او گزارش ها ضد و نقیض است. پسر دیگر قذافی، سیف الاسلام، هنوز مخفی است. مقام ها معتقدند او در صحرای گسترده لیبی فراری است.
رزمندگان شورای ملی انتقالی، سقوط سرت را با تیراندازی هوایی و برافراشتن پرچم جدید لیبی جشن گرفتند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر