۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

"کش" خامنه ای، ریسمان شفافیت مالی موتلفه




توصیه اقتصادی رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر "کش ندادن" موضوع فساد مالی زیردستانش، پژواک خوبی یافته است. آقای بادامچیان، یک رهبر باند موتلفه اسلامی، این توصیه را آویزه گوش ساخته و با اتکا به آن برای نخُستین بار پیرامون منابع تامین مالی این تشکل حُکومتی سابقه دار، رُک و بی پرده سُخن گُفته است.
آقای بادامچیان ابتدا با صُدور حُکمی با این مضمون که "اصولا یک حزب به علت فضای موجود نمی‌تواند هزینه‌های خود را علنی کند"، زمینه را برای توضیح اینکه چرا "تُجار مکتبی" دخل و خرج "حزب موتلفه" را از چشم نامحرمان پنهان می سازند، آماده می کند. او سپس جولان دهد: "حتی حزب موتلفه هم نباید اعلام کند که از چه منابعی هزینه‌های حزب خود را تامین می‌کند. افرادی وجود دارند که طاقت دیدن نماز خواندن ما پشت سر نوه حضرت امام را ندارند و هیاهو می‌کنند، در نتیجه اگر بفهمند چه منابعی به ما کمک کرده‌اند نیز هیاهو خواهند کرد."
اگر چه وی روشن نساخته که موتلفه یا "منابع" آن چه ریگی به کفش دارند که در هراس از "هیاهو" ی آن عده فرضی ناچار به دخل و خرج زیرزمینی شده اند، با این حال، اعتراف غیر مُنتظره مزبور نُکته اصلی در سُخنان آقای بادامچیان نیست.
توجُه پذیر این است که او به مُناسبات غیرشفاف مالی موتلفه و حسابداری مافیا گونه آن رسمیت داده و برای آن به مثابه سبک کار روتین حزبی در جمهوری اسلامی، شناسنامه صادر کرده است. این انرژی تبهکارانه و جسارت در آویختن مدال آن بر سینه را "بازاری مکتبی" از راس "نظام" وام گرفته؛ جایی که آیت الله خامنه ای فساد کلان 3 هزار میلیاردی پادوهایش را تخفیف می دهد و به باج گیری امنیتی از بازگوکنندگان اش دامن همت به کمر می بندد.
محفل کُهنه کارانی همچون برادران عسگراولادی، خاموشی، رفیق دوست یا بادامچیان هیچ دلیلی ندارد که فعالیت حزبی نه چندان شفاف آقای خامنه ای و منابع آن در "بیمه ایران" را اُلگوی خود قرار ندهد. آقای رحیمی، مُتهم ردیف اول این کُلاهبرداری میلیاردی، مصونیت شگفت انگیز خود را مدیون سبک کار حزبی ای است که "آقا" آن را سازمان داده است.
حال که "مقام عُظمی" برخلاف مورد "خانه فاطمی"، این بار به طور علنی و در برابر چشم میلیونها شاهد، پرونده دُزدی سه هزار میلیاردی را ضبط و در جیب می گذارد، پس اینان نیز نیازی به مخفی کردن دفتر و دستک خود احساس نمی کنند.  
آقای بادامچیان ثابت کرده که آنتنهای حساسی دارد، او پرچم پولهای شُسته را برای خُشک کردن در جهت بادی گرفته که از جانب بیت "آقا" می وزد. منصور امان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر