۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

نامه اعتراضی فعال کارگری زندانی به دادستان رژیم در تهران




گزارش دریافتی: رضا شهابی نامه ای به دادستان تهران نوشته که در آن ضمن تشریح وضعیت جسمی خود و اوضاعی که برای خانواده اش ایجاد کرده اند، از تهدید های مکرر بازجو در زندان نوشته است.

بازجو(که نام ِکارشناس بر خود میگذارد) باز هم رضا شهابی را تهدید کرده و گفته است هیچ مقام قضایی حتا رئیس قوه قضاییه و نیز دادستان تهران و یا افراد دیگر قدرت انجام کاری را ندارند و تنها بازجو است که برای وی تصمیم می¬گیرد.

به رضا اطلاع داده شده است که منتقل نکردن وی از بند اطلاعات(
۲۰۹) به بندهای دیگر به دستور قاضی پرونده و زیر فشار بازجو بوده است و در این میان قاضی پرونده (صلواتی) از خود اختیاری ندارد.

شهابی در نامه ی خود به دادستان تهران از طولانی شدن بی دلیل دادرسی شکایت کرده و نیز از وی خواسته است که به چه دلیل با وجود اعلام وثیقه،از انجام مراحل تودیع وثیقه و آزاد کردن شهابی جلوگیری میشود.

همچنین با توجه به برگزاری جلسه دادگاه در تاریخ
۴ خرداد ۹۰ و اثبات بیگناهی شهابی و نبودن هیچ ادله ای دال بر اتهام طرح شده علیه او،به چه دلیل حکم برائت وی صادر نمیشود.

همچنین مطابق اخبار موثق دیگری،بازجوی شهابی که پیشتر سعی میکرده رضا را با تهدید راضی به امضا کردن اتهامات بی اساسی بکند ،اکنون که با این سناریو نتوانسته شهابی را متهم جلوه بدهد،به سراغ شیوه ای جدید رفته و با تهدید به رضا اعلام کرده است که ادعای تو مبنی بر فعالیت صنفی در سندیکای واحد درست نیست و تو مشغول به سازماندهی در کردستان و خوزستان و شمال برای براندازی نظام بوده ای !

شهابی به مانند گذشته این بار نیز این اتهامات و مهملات را رد کرده است.

رضا شهابی با وجود بیماری های عدیده ی جسمی که در زندان به آن دچار شده است با روحیه و محکم از مواضع کارگری خود دفاع کرده و تا به کنون تهدید های بازجو نتوانسته وی را ناچار به پذیرفتن اتهامات کذب کند. به نظر میرسد دستگاه قضایی پس از
۱۶ ماه که از دستگیری این کارگر زندانی میگذرد، کاملا اسیر دست یکی از بازجویان اطلاعاتی، توان اعلام برائت برای شهابی و آزاد کردن وی را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر