۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

احضار پنجاه نفر ديگر در رابطه با بي بي سي




سایت حکومتی نور نیوز  : يك منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار نور نيوز از احضار حدود 50 نفر در تهران و برخي شهرستانها با نظر مقام قضايي، كه فيلم هايي با سفارش بي بي سي فارسي تهيه و برخي ارتباطات ناسالم و مشكوك برقرار كرده بودند، خبر داد.وي گفت: بي بي سي فارسي طي تماس هايي با اين افراد از آنها درخواست كرده بود كه فيلم هايي با سوژه هاي مورد نظر اين شبكه توليد كنند و مبالغي را نيز به همين علت به اين افراد پرداخت كرده است.

گفته مي شود احتمال احضار حدود 15 نفر ديگر از اين افراد نيز طي روزهاي آينده وجود دارد كه با توجه به اين موضوع پيش بيني مي شود بازداشت هاي جديدي در اين زمينه صورت گيرد و گفته مي شود ممكن است به زودي اعترافات برخي از اين عوامل نيز پخش شود.
اين منبع مطلع تصريح كرد: آنچه محرز است اين است كه بي بي سي بر اساس قراردادهايي كه با برخي از اين افراد منعقد كرده، تاكنون مبلغي بالغ بر يك ميليون و 150  يورو به اين افراد پرداخت كرده كه اين عدد در حال افزايش است.

برخي از نفراتي كه براي فروش فيلمشان با شبكه ضدانقلاب بي بي سي قرارداد منعقد كرده بودند، مي گويند كه فيلمشان را مستقيما به بي بي سي نفروخته اند بلكه بي بي سي  با واسطه هايي اقدام به خريد فيلم هاي آنان كرده و آنان نمي دانستند كه در حال فروش فيلمشان به اين شبكه ضدايراني هستند؛ به همين علت برخي از اين افراد در صدد شكايت حقوقي و بازپس گيري ساخته هاي خود از بي بي سي فارسي هستند.

گفتني است چندي پيش 6 نفر از عوامل شبكه همكاران بي بي سي در تهران بازداشت شده بودند كه 3 نفر از آنان به قيد وثيقه آزاد شدند و 3 نفر ديگر همچنان در بازداشت به سر مي برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر