۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

شرکت صنایع مخابراتی تعطیل و ١٨٠٠ کارگر آن بیکار و ۲٤ ماه حقوق نگرفته اند




روزنامه حکومتی اعتدال:  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، از تعطیلی شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران (آی.تی.آی) خبر داد و گفت: این شرکت مجری پروژه عظیم کارت هوشمند سوخت در ایران بود  که به دلیل واردات کالای چینی و بی توجهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اکنون تعطیل شده است.

 
احمدرضا دستغیب(فخرالدین) با انتقاد از بی توجهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نتیجه بی توجهی این وزارتخانه، شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران (آی.تی.آی) تعطیل شده است.

 
وی تولیدات این شرکت را تجهیزات سیستم مخابراتی، سیستم های گیرنده و فرستنده تلفن ثابت و همراه اعلام کرد و گفت: از جمله کارهای بزرگ شرکت آی.تی.آی نصب و راه اندازی مراکز مخابراتی و تامین تجهیزات مخابراتی شبکه های تلفن همراه به شرکت زیرساخت و شرکتهای مخابرات استان فارس بوده است .

 
نماینده شیراز با تاکید بر اینکه انجام پروژه عظیم کارت هوشمند سوخت یکی از به یادماندنی ترین اقدامات اجرایی این شرکت بود گفت: هنگامی که سهمیه بندی بنزین مطرح شد تغییر سیستم دستگاههای سوخت گیری پمپهای بنزین و طراحی کارت هوشمند را شرکت آی.تی.آی انجام داد و تاکنون نیز این سیستم به مشکل برخورد نکرده که این مهم بیانگر توانمندی این شرکت مخابراتی ایرانی است.

 
وی با اعلام اینکه آی.تی.آی بیش از 1800 کارگر داشت افزود: متاسفانه این کارخانه بزرگ تولیدی اکنون تعطیل است و کارگران این شرکت بیش از 24 ماه حقوق نگرفته اند.

 
دستغیب سرمایه در گردش این شرکت را صفر اعلام کرد و گفت: اکنون به دلیل نبود سفارش کار، کارگاه تعطیل است و چنانچه بخواهیم این کارخانه راه اندازی شود باید یک میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه گذاری شود تا هم حقوق معوقه کارگران پررداخت شود و هم تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شود.

 
وی تاسیس آی.تی.آی را در سال 1353 اعلام کرد و گفت: این شرکت از همان سال تاسیس توانست تجهیزات مخابراتی کشور را تأمین کند و شبکه‌های تلفن ثابت و همراه شبکه‌های مخابراتی استان و کشور را نصب و تعمیر کرده است.

 
عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از نحوه خصوصی سازی گفت: توسعه نیازهای مخابراتی، تغییرات فناوری و انتقال شرکت‌های مخابراتی به بخش‌های خصوصی باعث شد تا دولت به این شرکتها بی توجه شود و به مرور زمان پای شرکت‌های بزرگ خارجی به خصوص شرکت‌های چینی به کشور ما باز شد. در نتیجه تولیدات داخلی خریداری نشد و دولت کل نیازهای تجهیزاتی کشور را از شرکت‌های چینی خریداری و تأمین کرد، بدون آنکه دانش فنی و انتقال تکنولوژی به داخل کشور صورت بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر