۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

محاکمه همسر حقوقدان زندانی




جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی – دادگاه معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی در روز ۱۷ آبان ماه امسال، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.

در این دادگاه همسر آقای سلطانی به اتهام «تبلیغ علیه نظام، ماده ۵۰۰» محاکمه خواهد شد. هم اکنون ریاست شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران بر عهده قاضی صلواتی است. این در حالی است که عبدالفتاح سلطانی علیه قاضی صلواتی «طرح دعوی کیفری» نموده و بر اساس قانون قاضی صلواتی نمی تواند قاضی پرونده عبدالفتاح سلطانی و اعضای خانواده وی شود. لازم به ذکر است که این موضوع مورد اعتراض وکلای خانم دهقان قرار گرفته است.
همچنین بر اساس گزارشات رسیده به جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، در ماه گذشته بازپرسی عبدالفتاح سلطانی از از آقای فراهانی، به شعبه ۵  دادسرای اوین، آقای اسدی منتقل شده است.

عبدالفتاح سلطانی وکیل مدافع حقوق بشر و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در ایران عصر روز شنبه نوزدهم شهریورماه ۱۳۹۰ پس از حضور در دادگاه انقلاب برای پیگیری پرونده یکی از موکلانش بازداشت شد و هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین و در سلول‌های چند نفره نگهداری می شود.

بنا بر اخبار موجود پرونده‌ی آقای سلطانی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی فرستاده خواهد شد که پیشتر نسرین ستوده و نرگس محمدی از دیگر اعضای کانون مدافعان حقوق بشر را به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر