۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

مجلس سرسپرده، دست نشانده و بی خاصیت







در دوران حیات رژیم هیچگاه مجلس تا این اندازه بی خاصیت نبوده است. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، مجلس باید بتواند بر تمام امور کشور کنترل و نظارت داشته باشد. با این که مجلس نشینان از غربال شورای نگهبان تحت امر ولی فقیه عبور می کنند و با وجود حکم آشکار و پنهان حکومتی که از طرف ولی فقیه صادر می شود، مجلس در این دوره با تن دادن به خواسته های احمدی نژاد، البته بنا به دستور خامنه ای و تصویب موادی در مورد آئین نامه داخلی اش از خود سلب اختیار کرده است.
به گزارش ایسنا، مجلس نشینان در جلسه روز چهارشنبه 4 آبان با بررسي جزييات طرح اصلاح موادي از قانون آيين‌نامه‌  داخلي مجلس تصویب کردند که «نهادهاي تحت نظر رهبري با اذن ايشان» گزارش مکتوب در باره عملکرد خود به مجلس ارایه دهند.
در رویدادی دیگر علی لاریجانی در روز چهارشنبه 4 آبان در پاسخ به درخواست نمایندگانی که خواستار اعلام اسامی منصرف شدگان از سوال از رئیس جمهور بودند  گفت:«اوراق و نامه های کتبی کسانی که انصراف خود از سوال از رئیس جمهور را اعلام کرده اند در هیات رئیسه موجود است».(خبرگزاری حکومتی مهر)
بدین ترتیب معلوم می شود که تعدادی از مجلس نشینان بنا به توصیه هایی که منبع آن اعلام نشده از طرح سوال خودداری کرده اند. در مقابل چنین مجلس بی خاصیت است که محمود احمدی نژاد در جريان سفر به  بيرجند، بی پروا مدعی می شود که می تواند «مخالفان را از سَر راه طی دو ثانیه» بردارد.(روزنامه اعتماد، 4 آبان)
در شرایطی که تنها در ماه گذشته  «دستکم ۶۸ حکم اعدام تاييد شده» و رييس سازمان پزشکی قانونی خبر داده که « در شش ماه نخست سال جاری، ۱۱ هزار و ۲۰۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده و ۱۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مصدوم شده اند»، نه مجلس سرسپرده ولی فقیه به درد مردم رسیدگی می کند و نه دولت احمدی نژاد از حُقِه بازی دست بر می دارد. جنگ برای داشتن سَهم بیشتر در قدرت و چپاول حداکثر مردم جریان دارد و بعضی از نزدیکان احمدی نژاد که از او بریده اند این جدال را چنان جدی ارزیابی می کنند که معتقدند در آینده «وارد فاز نظامی» خواهد شد.
 زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر