۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

یک روزنامه نگار به شش سال زندان محکوم شد




به گزارش روزنامه حکومتی دولتی ایران، عبدالرضا تاجيك احمدآبادي، روزنامه‌نگار به اتهام "برهم زدن امنيت كشور و فعاليت تبليغي عليه نظام" با حكم قطعي بیدادگاه تجديدنظر استان تهران به شش سال زندان قطعی محكوم شد.

ایران در ادامه این گزارش نوشت: به گزارش خبرنگار قضايي ، روز 22 خرداد سال 89 ضابطين قضايي با دستور قضايي بازپرس شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب تهران عبدالرضا تاجيك احمدآبادي را به اتهام اقدام عليه امنيت كشور، عضويت در گروه غيرقانوني موسوم به كانون مدافعان حقوق بشر و فعاليت تبليغي عليه نظام بازداشت كردند. متهم قبل از دستگيري دو بار به اتهام اخلال در نظم عمومي به مدت 46 روز و فعاليت تبليغي به مدت 64 روز بازداشت بوده است.

 
بازپرس پرونده پس از تحقيق و بازجويي از متهم پرونده وي را با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست براي محاكمه به شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضي پيرعباسي ارجاع داد. در جلسه رسيدگي نماينده مدعي‌العموم با قرائت كيفرخواست مجازات قانوني وي را خواستار شد.

در كيفرخواست آمده است: از 1386 مسئوليت جمع آوري و اطلاعات مربوط به موارد به اصطلاح نقض حقوق بشر به متهم واگذار شده بود و نامبرده اطلاعات و مسائل سياسي خود را به شيرين عبادي در خارج از كشور انتقال مي‌داد. همچنين وي در جريان فتنه سال 1388 همراه ديگر عناصر ضد انقلاب ملاقات‌هايي با سران فتنه داشته و گزارش‌هايي درباره مسائل سياسي جامعه به آنها داده است.

 
متهم عضو انجمن صنفي روزنامه‌نگاران و دبير سابق روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب در جلسه محاكمه همراه دو وكيل مدافع خود از اتهام‌هاي وارده از خود دفاع كرد. دادگاه به استناد مواد 499 و 500 مجازات اسلامي و دلايل و مستندات پرونده و اعتراف‌هاي نامبرده، او را مجرم شناخت و جمعاً به شش سال حبس تعزيري محكوم كرد.

 
پرونده متهم با اعتراض وي براي رسيدگي نهايي به شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران ارجاع شد. هيأت قضايي دادگاه پس از بررسي مستندات پرونده حكم دادگاه بدوي را تأييد كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر