۱۳۹۱ مهر ۱۷, دوشنبه

زمینه سازی رفسنجانی برای خزیدن از زیر صندلی قدرت به روی آن



هاشمی رفسنجانی با سوار شدن بر بحرانهای سیاسی و اقتصادی ناشی از عملکرد باند غالب، قصد کرده است یکبار دیگر بخت خود را به آزمایش بگذارد. وی ساده لوحانه تلاش می کند، زمینه تسلط خود و یاران اش را در نمایش انتخابات بعدی فراهم سازد.
برای پیشبرد این امر، روزنامه "آرمان" از دو ماه پیش دست به کار شده بود و از وی به عنوان کاندید در نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری دور یازدهم یاد کرده بود. اکنون، رفسنجانی از کانال همین روزنامه نزدیک به خود، با حرفهای دو پهلو و روشهای فریبکارانه معمول در باره موضوعاتی از قبیل مذاکره با آمریکا، انتخابات آینده، طرح "دولت وحدت ملی" و بازداشت فرزندانش، به تلاش خود برای خزیدن از زیر صندلی قدرت به روی آن ادامه می دهد. برای این امر او ادعا می کند، مسبب شرایط اسفبار اقتصادی سوومدیریت است و وی می تواند با به کار بردن شیوه مدیریت کشور در دوره ریاست خود، "بحران مدیریت" را درمان کند.
رفسنجانی که طی سالهای گذشته، گام به گام توسط "رهبر" به بیرون از مدار قدرت رانده شده و دست و پایش کوتاه گردیده، به این دل بسته است که بتواند با این توجیه که از ابتدا مخالف سیاست بحران زای احمدی نژاد بوده و همزمان حامی تنش زدایی با کشورهایی بوده که رژیم را تحریم کرده اند، از روی صندلی چرخدار نیم خیز شود.
در عین حال، وی که می داند "رهبر" دوستان "اصلاح طلب" وی را از در به بیرون پرتاب کرده، در این گفتگو تاکید می کند که در باره نقشه هایش پیرامون آینده سیاسی "نظام"، "با خاتمی حرف نزدم". این در حالیست که اگر هم وی به صحنه انتخابات وارد شود، باید کارت "اصلاح طلبان" و البته طیفهای رانده شده دیگر مانند آنها را در آستین داشته باشد.
صرف نظر از اینکه آیا خامنه ای "بحران مدیریت" را از خود به وی منتقل خواهد کرد که بعید می رسد، مشکل بزرگ تری که پیش روی رییس مجمع مصلحت نظام قرار دارد، این است که مردم ایران فهمیده اند انتخابات تحت حکومت خامنه ای نمایشی و قلابی است. از این رو، هر بدنامی که خامنه ای به وی اجازه عرض اندام بدهد، نزد آنها بدنام تر می شود.لیلا جدیدی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر