۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

تعویض جای شاکی و متهم در دادگاه جنایت کوی دانشگاه




بالاخره پس از گذشت دو سال از شکایت تعدادی دانشجو از حمله کنندگان به کوی دانشگاه تهران، قوه قضاییه تحت سرپرستی آخوند لاریجانی، گماشته رهبر و ولی فقیه رژیم، شاکیان این پرونده را محکوم شناخت. به گزارش "دانشجو نیوز" این دانشجویان از سه تا 10 ماه حبس، شلاق تعزیری و 500 هزار تا سه میلیون تومان جزای نقدی و یک نفر به تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شده اند.
14 دانشجوی کوی دانشگاه تهران در حالی محکوم شناخته شده اند که در شامگاه 24 خرداد 1388 نیروهای لباس شخصی به همراهی گارد ویژه نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی به خوابگاه دانشجویان حمله کردند و با ضرب و شتم بی رحمانه، 5 دانشجو را به قتل رسانده و بسیاری را زخمی و بیش از 100 تن را بازداشت کردند.
هرچند مجلس تحت سرپرستی علی لاریجانی یک کمیته تحقیق و تفحص برای بررسی این فاجعه غیر انسانی تشکیل داد، اما گزارش این کمیته هرگز در مجلس آخوندها قرائت نشده و معلوم نشد که نتیجه تحقیق و تفحص چه بوده است. اگر در دادگاه پرونده حمله به کوی دانشگاه در سال 1378 تنها یک سرباز وظیفه به جرم دزدیدن ریش ترش محکوم گردید، اما در پرونده جنایت آمیز حمله به کوی در سال 88 نه تنها آمران و عاملان این حمله معلوم نشدند، بلکه جای شاکی و متهم هم عوض گردید و دانشجویانی که خود شاکی پرونده بوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، محکوم شدند. در حکم صادر شده در بیدادگاه رژیم ولایت فقیه هیچ رد و نشانی از حمله کنندگان و فاجعه آفرینان نیست و معلوم نشده که آنان چه کسانی بودند و از سوی چه نهاد و کسانی مامور ضرب و شتم دانشجویان شده اند.
شیوه صدور حکم از سوی بیدادگاه قوه قضاییه آخوند لاریجانی نشان می دهد که آمران و عاملان این عمل جنایتکارانه کسانی هستند که لاریجانی و دستگاه تحت امر او، جرات نام بردن از آنان را ندارد. صدور حکم علیه شاکیان و محکوم کردن دانشجویان دم خروسی است که از زیر عبای ولی فقیه و بیت او بیرون زده است. این دم خروس نشان می دهد که آمر و عامل ضرب و شتم و قتل دانشجویان در محل زندگی شان کسی جز علی خامنه ای نیست. اوست که باید به جای دانشجویان محکوم دادگاهی باشد که علیه حمله کنندگان به کوی دانشگاه تشکیل می شود.
این پرونده ای است که خامنه ای در آینده در دادگاهی عادلانه باید پاسخگوی آن باشد، هرچند دستگاه داغ و درفش او این روزها قربانیان فاجعه جنایتکارانه اش را محکوم اعلام کند.
 جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر