۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

قیمت مکالمه تلفن ثابت 10 برابر می‌شود





هزینه تماس از تلفن‌های ثابت شرکت مخابرات ایران با تغییر تعرفه پایه از پالس به دقیقه حداقل ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ايتنا  ITNA از عصر ارتباط، شرکت مخابرات ایران در بسته پیشنهادی جدید خود که هم‌اکنون در دستور کاری کمیسیون تنظیم مقررات قرار دارد علاوه بر محاسبه مکالمات به دقیقه، نرخ هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت شهری را حدود ۲۵۰ ریال پیشنهاد داده است که افزایش حداقل ۱۰ برابری را نسبت به تعرفه‌های فعلی نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، تعرفه پیشنهادی شرکت مخابرات ایران درخصوص تعرفه یکسان مکالمات بین شهری و استانی رقم ۴۰۰ ریال به ازای هر دقیقه است.

این شرکت پس از خصوصی شدن در تعرفه‌های جدید خود به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرح یکسان‌سازی تعرفه تماس بین شهری و استانی را به‌صورت سراسری داده و در صورتی که رگولاتوری با تعرفه‌های پیشنهادی آن موافقت کند، تعرفه تماس‌های بین شهری و استانی در سراسر کشور به صورت یکسان ۴۰۰ ریال خواهد شد.

شرکت مخابرات ایران مدتی است طرح یکسان‌سازی کدهای بین شهری را مطرح کرده که قرار بود نخستین فاز آن در استان تهران اجرا شود.
براساس این طرح، دولت متعهد شده است درصورت اجرای طرح یکسان سازی کدهای بین شهری چنانچه مخابرات با کاهش درآمد مواجه شود، نسبت به جبران درآمدهای آن برآید و چون تاکنون منبع مالی آن از سوی دولت در نظر گرفته نشده، اجرای آن بین شهرهای استان تهران هم به تعویق افتاده است و فعلا از اجرای آن خبری نیست.

شرکت مخابرات ایران در بسته‌های پیشنهادی خود به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص تغییر تعرفه‌‌های تلفن ثابت موضوع تغییر تعرفه از پالس به دقیقه را مطرح کرده است.
این درحالی است که اکنون واحد مکالمه با تلفن ثابت براساس پالس و برابر با معادل زمانی ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه است که براساس آن هزینه ۴۵ ریالی هر پالس تلفن شهری از مشترکین اخذ می‌شود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در صورت تصویب بسته پیشنهادی شرکت مخابرات ایران که با عنوان عادلانه کردن تعرفه‌های مخابراتی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه داده است، پس از دیگر صورتحساب‌ها، شوکی تازه را به خانوارها و مشاغل وارد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر