۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

فرشاد کمانگر، مبارز کُرد را دریابیم!





32 سال پس از فرمان جنایتکارانه خمینی در 28 مرداد سال 58 برای سرکوب و کشتار مردم کردستان، رژیم جمهوری اسلامی پرونده جنایات خود علیه خلق کُرد را سنگین تر می کند. وخامت وضع جسمی فرشاد کمانگر، زندانی سیاسی در بیجار که بیست و هفتمین روز اعتصاب غذا را می گذراند، این امر را به رژیم ولایت فقیه گوشزد می کند.
فرشاد کمانگر، برادر جانباخته سرافراز، فرزاد کمانگر اعتصاب غذا را با سه زندانی سیاسی کُرد دیگر به نامهای حسن اختر سمند، زکریا خداکرم زاده، سیدان باتونه آغاز کُرد. وی پس از بیهوشی در اثر ضعف و از دست دادن شدید وزن به بهداری زندان منتقل شده است.
مسوولین زندان گفته بودند تا زمانی که زندانیان به اعتصاب خود ادامه دهند، اجازه تلفن یا ملاقات با خانواده ندارند. مادر فرشاد تنها پس از 24 روز توانست با فرزندش ملاقات کند.
28 مرداد سال 58 به دستور خمینی جنایتکار و با اجرای بنی صدر، رییس جمهور وقت و مصطفی چمران، جلاد آوارگان فلسطینی، ارتش و سپاه از زمین و هوا به کُردستان حمله بردند و مردم شهر و روستاهای کُردستان را به آتش گلوله بستند. صادق خلخالی نیز دست به اعدامهای وسیعی از کرمانشاه تا ارومیه زد.
رژیمی که تازه انقلاب مردم ایران را ربوده بود، می دانست خلق کُرد تسلیم ناپذیر است و پایه های حکومت وی را خواست آزادی و عدالت متزلزل خواهد کُرد. کُردستان در خون غلطید اما مقاومت با اعتراضات و اعتصابها همواره ادامه یافته است و بازماندگان خمینی نیز همچنان در بن بست سرکوب بی نتیجه دست وپا می زنند. ذکر چند نمونه تنها در ماه مرداد شاهدی بر این ادعاست.
۲ مرداد، زندانی سیاسی، ناصر خانی‌زاده در بهداری زندان ارومیه درگذشت. 3 مرداد، سه فعال محیط زیستی، بهروز داروند، شریف باجور و ایرج قادری دستگیر شدند. یک هفته بعد (۱۰ مرداد)، هفت فعال فرهنگی (معلم، دانشجو، شاعر، پژوهشگر) بازداشت شدند و تنها یک روز بعد (11 مرداد) دو زندانی سیاسی کُرد به نامهای علی افشاری و محمد عبدالهی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه درارومیه به اعدام محکوم شدند. 19 مرداد، یک هنرمند سقزی به نام جمال امینی به سه سال زندان محکوم شد. همچین در این ماه حکم اعدام رشيد آخ کندی، زندانی سياسی در دادگاه تجديد نظر استان کُردستان در سنندج تاييد شد.
جمهوری اسلامی با بازداشت، شکنجه، اعدام و کشاندن زندانیان سیاسی به حالت مرگ به جنایات خود ادامه می دهد. علیه این خونریزی هر کجا که هستیم به پا خیزیم، از مبارزان خط مقدم، به ویژه مبارزان خلق کُرد حمایت کنیم.
فرشاد کمانگر پیش از اعدام فرزاد به کمپین حمایت از او گفته بود: "تشکر از مردم و نهادهای مدنی، کارگری و معلمان به خاطر حساسيت و پيگيری آنان نسبت به پرونده. تا آزادی فرزاد ما را تنها نگذارند."
فرزاد اعدام شد ... فرشاد کمانگر و دیگر زندانیان خلق کُرد را دریابیم!لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر