۱۳۹۰ شهریور ۲, چهارشنبه

چند پارگی چپاول و فساد اقتصادی همراه با اسکله های غیرمجاز




سایت حکومتی خبرآنلاین   : بندهایی از لایحه امور گمركی در جلسه علنی امروز مجلس بحث برانگیز شد كه طی آن كواكبیان بر تعریف اسكله غیرمجاز اصرار و مصباحیمقدم به ممنوعیت ورود مشروبات الكی تاكید كرد.

مصطفی كواكبیان در مورد چند بند از این لایحه قصد تذكر داشت و آنقدر به بیان تذكرش اصرار كرد كه محمدحسین فرهنگی منشی هیات رئیسه این اصرار را به «تظاهرات وی در مجلس» تشبیه كرد و باهنر هم پس از آنكه به قول خودش «طاقت كواكبیان طاق شد»، به او فرصت تذكر داد.

نماینده سمنان با بیان اینكه طی یادداشتی به محبینیا یادآور شده است كه در قالب قانون امور گمركی باید اسكلههای غیرمجاز تعریف شوند، گفت: چرا اسكله غیرمجاز را تعریف نمی كنید تا جلوی قاچاق گرفته شود؟ چطور در قالب این قانون درباره حمل كالسكه بچه و روزنامه و مجله خارجی و عبورش از معابر گمركی كشور قانون تصویب كردید، اما برای اسكلههای غیرمجاز نه؟

باهنر در پاسخ به وی گفت كه یادداشت او را كه با خودكار نارنجی نوشته شده است را دیده و افزود: اسكلههای غیرمجاز، اسكلههایی هستند كه از مقامات مسئول مجوز نگرفته باشند. تعریف دیگری نمی توان برای اسكلههای غیرمجاز ارائه داد. مگر گفتار غیرمجاز یا رفتار غیرمجاز تعریف مشخصی دارد؟ البته از دقت شما تشكر می كنیم.

بند دیگری از لایحه امور گمركی به تایید فهرست كالاهای ممنوعه از سوی شورای امنیت اشاره داشت كه غلامرضا مصباحیمقدم نماینده تهران در تذكری گفت: در شرع اسلام، اسامی كالاهای ممنوعه آمده است و عدم ورود آنها نیازی به تایید مرجعی ندارد.

باهنر كه تذكر وی را وارد میدانست از نماینده دولت توضیح خواست و او گفت: برای واردات كالا به كشور ممنوعیت شرعی لحاظ میشود اما برای ترانزیت از ایران و عبور كالاها از خاك كشور ما لازم است كه دولت و شورای امنیت تصمیم بگیرند.

با این حال مصباحی مقدم تاكید داشت كه مشروب به هیچ عنوانی نباید وارد ایران شود ولی نماینده دولت گفت كه وقتی كانتینرهایی مهر و موم شده باشد و ما هم روی آن مهر دیگری بزنیم كه در هیچ كجای خاك كشور ما شكسته نشود، ایرادی ندارد. چرا كه هم كنترل میشود كه چنین كالایی از كانتینلها به كشور وارد نشود و هم اینكه ایران عضو كنوانسیونهای بینالمللی ترانزیتی است و نمیتوان مانع از عبور این كالاها از خاك كشور شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر