۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

اخراج ۴۳خبرنگار مخالف احمدی نژاد از روزنامه دولتی ایران




سایت حکومتی تعامل نیوز : 43 تن از خبرنگاران روزنامه ایران که از زمان مدیر مسئولی کاوه اشتهاردی در این مجموعه فعالیت می کردند اخراج شده اند.

کاوه اشتهاردی ، اوایل مهر 1385 با حکم صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق به سمت سرپرستی موسسه مطبوعاتی و روزنامه ایران منصوب شد.

اما اوایل امسال بعد از قهر 11 روزه رئیس جمهور، هیئت امناي موسسه فرهنگي ـ مطبوعاتي "ايران " در آخرين نشست خود با برکناری اشتهاردی، علي‌اكبر جوانفكر را به سرپرستي اين موسسه منصوب كرد.

بنابر این گزارش به 43 اخراجی روزنامه ایران تاکنون حقوقی پرداخت نشده و این امر موجب اعتراض روزنامه نگاران اخراجی شده است.

سرپرستی موسسه فرهنگي ـ مطبوعاتي ايران و روزنامه ايران را که در سال 1373 و به اهتمام خبرگزاري جمهوري اسلامي تاسيس شد همچنان علی اکبر جوانفکر برعهده دارد.
جوانفکر که سمت مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران را نیز بر عهده دارد از جمله اطرافیان اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر سابق رئیس جمهوری است که با اظهار نظرهای خود در حمایت از مشایی موجب جنجال در رسانه ها می شود.

وی در یکی از آخرین مطالب در وبلاگ خود با عنوان "شاهد" رحیم مشایی را سرباز ولایت معرفی کرده و در مطلبی با عنوان " مناجات" جریان آبادانی، نشاط گرایی، حقیقت خواهی،رستگاری، اعتدال، فتوت و یگانه پرستی را معادل "جریان انحرافی" معرفی کرده است.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر