۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

اعتراف رئیس سابق قوه قضائیه رژیم به تنفر مردم از دین



 

خبرگزاری حکومتی ایسنا: آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی گفت: در طول تاریخ، پیشرفت دین با اخلاق خوب، نرم‌خویی، منطق و حکمت همراه بوده است و هیچ‌گاه خشونت، تندخویی، زور و زندان در پیشرفت دین موثر نبوده و انسانها را نمازخوان نکرده است، بلکه نتیجه عکس داشته و موجب تنفر و بدبینی نسبت به دین بوده است.
آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی در جلسه تفسیر سوره یاسین در شب‌های ماه مبارک رمضان نکاتی را پیرامون مسائل تربیتی بیان کرد.

این مرجع تقلید گفت: در گذشته نه چندان دور، تربیت فرزندان از جهتی آسانتر و قابل دسترستر بود؛ به این معنا که علاوه بر اینکه در مکتب‌خانهها به عنوان مراکز آموزشی آن‌ زمان دقت لازم صورت میگرفت که تربیت بچهها یک تربیت سالم و دینی باشد، در منازل و مشاغل مراقبتهای لازم نسبت به فرزندان صورت میگرفت، لذا بچهها کمتر آسیب می‌دیدند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، از آنجا که نوعاً فرزندان شغل پدر را در کنار پدر و بزرگ‌تر خود یاد میگرفتند و ادامه میدادند، نظارت و مراقبت به راحتی صورت میگرفت و از‌ این‌جهت کار آسانتر بود.

موسوی‌اردبیلی افزود: متاسفانه در دوران حاضر، تربیت فرزندان مشکلات و مرارت‌های خاص خود را دارد و به‌راحتی قبل امکان‌پذیر نیست؛ لذا پدران و مادران و بزرگ‌ترها در این رابطه دقت بیشتری به خرج دهند زیرا امروزه فرزندان ما در معرض انواع و اقسام تهدیدها قرار میگیرند که اگر مراقبت نشود، خطرات مهلکی به دنبال دارد.
این مرجع تقلید اظهار کرد: امروزه در قدم اول، پدران و مادران مسئولیت مهمی در تربیت فرزندان خود دارند که باید دقت کنند این مسئولیت به نحو احسن صورت پذیرد؛ یعنی همان طور که پدر و مادر نسبت به خوراک و پوشاک، شغل و دیگر نیازمندیها احساس مسئولیت میکنند، باید نسبت به تربیت، رفت و آمد، مراکز تربیتی و عبادات و دیگر معنویات فرزندان نیز به مسئولیت خود توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است و همگان باید مورد توجه قرار دهند این است که احساس مسئولیت با خشونت فرق دارد و نباید در تربیت فرزندان با خشونت برخورد شود و خشونت هیچ‌وقت با تربیت سازگار نیست.

موسوی اردبیلی گفت: اساس تربیت دین و محور کار پیامبر بزرگ اسلام (ص) بر رحمت و الفت و مهربانی بود و تمام پیشرفتهای پیامبر‌(ص) به خاطر همین خصلت تربیتی موثر او بود؛ لذا خداوند در مقام تمجید از این خصلت پیامبر (ص) میفرماید به خاطر توجه و عنایت الهی، تو با نرمی و مهربانی برخورد کردی که همین امر مایه موفقیت توست و اگر تو خشن و تندخو بودی مردم از اطراف تو دور می‌شدند.

این مرجع تقلید یادآور شد: در طول تاریخ، پیشرفت دین با اخلاق خوب، نرم‌خویی، منطق و حکمت همراه بوده است و هیچ‌گاه خشونت، تندخویی، زور و زندان در پیشرفت دین موثر نبوده و انسانها را نمازخوان نکرده است، بلکه نتیجه عکس داشته و موجب تنفر و بدبینی نسبت به دین بوده است.
وی اضافه کرد: ائمه اطهار‌(ع) هم به عنوان بزرگ‌ترین مربیان دین در طول تاریخ در تربیت انسانها از خشونت استفاده نکردهاند بلکه محبت، مهربانی و رافت سرلوحه کار آنها بوده است. حتی در مواردی اگر مخالفان دین با تندی و پرخاش نسبت به مقدسات برخورد میکردهاند، همیشه با روش پسندیده و نرم و معقول ائمه (ع) روبه‌رو میشدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله موسوی اردبیلی، این مرجع تقلید در پایان با تاکید بر وظیفه همگان نسبت به تربیت جوانان و نوجوانان جامعه تصریح کرد: همگان اعم از پدر و مادرها و مربیان و روحانیون و مراکز تربیتی باید بدانند امروز تربیت افراد جامعه امری ضروری و لازم است که اگر خدای نخواسته کوتاهی شود، همگان آسیب میبینیم و در پیشگاه خداوند مسئولیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر