۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

مادران کرد در برابر بمب ها سپر انسانی می سازند




در حالی که بمباران کردستان از سوی حکومت های ترکیه و ایران ادامه دارد، گروه های صلح طلب با رساندن خود به کوهستان قندیل، می کوشند با ایجاد سپر انسانی مانع ادامه ی بمباران ها شوند.

سایت کردانه : حمایت ها از تلاش های مادران صلح در ایجاد سپر انسانی رو به افزایش است. بنابر این گزارش، کنگره جامعه دمکراتیک که از بزرگترین سازمانهای سیاسی کرد در ترکیه بشمار می رود، بعد از نشست اضطراری دو روزه خود اعلام کرد: بزودی هزاران نفر از مردم کردستان برای بوجود آوردن یک "سپر انسانی" در یک کوچ بزرگ از ١٦ شهر کردستان به مادران صلح در مرز کردستان ترکیه و کردستان عراق خواهند پیوست.

در این گزارش آمده است: از زمان شروع بمباران هوائی ارتش ترکیه مادران صلح کرد به امید آنکه بتوانند مانع عملیات نظامی و هجوم هوایی ترکیه و ایران شوند طی اقدامی شجاعانه با وجود شرایط نامساعد در نوار مرزی مستقر شده و با در معرض خطر قرار دادن جان خود سپری انسانی ایجاد کردهاند. در پی این اقدام،شمار زیادی از مردم شمال و جنوب کردستان به سوی مرزها سرازیر شدهاند.

صدها تن از مردم جنوب کردستان که تصمیم گرفته‌اند در مقابل هجوم هوایی ترکیه سپری انسانی در نوار مرزی ایجاد کنند در چند روز گذشته به روستاهای قندیل که تحت بمباران مداوم جنگنده‌های ترکیه هستند رسیدند. در همین رابطه شمار زیادی از اهالی هولیر و دیانا به امید آنکه موفق شوند از ادامه حملات هوایی جلوگیری کنند دیروز از دیانا به سوی قندیل به راه افتادند.
آنها پس از چند ساعت به روستاهای دامنه قندیل که آماج حملات پی در پی هواپیماهای جنگی ترکیه قرار می‌گیرند، رسیده‌ و سپری انسانی در آن نواحی ایجاد کردند.

از سوی دیگر گروهی از جوانان سلیمانیه نیز دیروز در اقدامی مشابه عازم نوار مرزی و کوهستان قندیل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر