۱۳۹۰ شهریور ۲, چهارشنبه

شعار خودکفایی بنزین به واردات بنزین تبدیل شد





بر اساس گزارش رسانه های حکومتی، روز دوشنبه 31 مرداد، وزارت نفت از تصمیم این وزارت بر واردات روزانه 14 میلیون لیتر بنزین خبر داد. روز ادینه 15 بهمن 1389، خامنه ای در نماز جمعه گفت:«بر اساس گزارشهایی که بنده دارم تا 22 بهمن کشور در تولید بنزین به طور کامل خودکفا خواهد شد».
خامنه ای در همین سخنرانی گفت:«جمهوری اسلامی بعد از این مرحله نیز می تواند بنزین خود را صادر کند». در 7 تیر سال گذشته، علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت وقت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد که «تا 2 سال آینده در تامین بنزین کشور به خودکفایی کامل می رسیم و از 2 سال پس از آن نیز صادر کننده این فرآورده خواهیم بود».
احمدی نژاد  تصویری که از وضعیت اقتصادی ایران می دهد آنقدر ذهنی و بی پایه است که در این نوشته کوتاه به آن اشاره نمی شود.
با توجه به تغذیه دولت از درآمد منابع نفتی، کاهش تولید نفت در ماههای اخیر، بسیاری از پروژه های دهن پر کن که پایوران رژیم شعار آن را می دادند، در حد همان شعار باقی ماند. بر اساس داده های آماری، تولید بنزین داخلی به دلیل کیفیت نامطلوب و غیر استاندارد طی این مدت، زیانهای فراوانی به سلامتی مردم و محیط زیست زده است. انفجار در پالایشگاه آبادان در خرداد ماه سال جاری در هنگام افتتاح طرح تولید بنزین توسط احمدی نژاد، شکست پروژه خودکفایی بنزین را کلید زد.  دستور وزارت نفت برای از سرگیری واردات بنزین نشانی از ورشگستگی طرحهای رژیم است که نه تنها کمکی به توسعه و رشد اقتصاد نمی کند بلکه آن را بحرانی تر می کند.
زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر