۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

اعتراض به تفکیک جنسیتی در دانشگاه فردوسی؛ مجری طرح، کتابخانه آتش زده است




دانشجونیوز: شورای صنفی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد ، خواستار توقف اجرای طرح تفکیک جنسیتی در کلاس های این دانشکده شد.

به گزارش دانشجونیوز، این نامه به امضای پانصد دانشجوی این دانشکده رسیده و رونوشت آن به نمایندگان مجلس و مسئولین این دانشگاه نیز ارسال شده است.

علی رغم دستور محمود احمدی نژاد، مبنی بر توقف طرح جداسازی جنسیتی، این طرح کماکان در دانشگاه های ایران پی گیری می شود. دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در هنگام انتخاب واحد با تفکیک جنسیتی اکثر درس ها مواجه شدند که امکان انتخاب واحد و تنظیم برنامه درسیشان را بیش از پیش مختل می کرد.

به گفته برخی از آگاهان، عامل اصلی اجرای این طرح دکتر سیدین، معاون آموزشی این دانشکده است. لازم به ذکر است که وی به دلیل آتش زدن کتابخانه ای در استرالیا از این کشور اخراج شده بود.
متن کامل نامه دانشجویان به احمدی نژاد به شرح زیر است

با سلام؛

احتراماً به استحضار می رساند، طرح تفکیک جنسیتی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد بنا به نظر شخص معاون آموزشی و دانشجویی دانشکده، آقای دکتر سیدین، در دست اجرا بوده که این مهم، بنا به نامه حضرتعالی مورخه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ مبنی بر ضرورت جلوگیری از این «اقدامات سطحی و غیرعالمانه» و همچنین مصوبه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخه ۶ مرداد ۱۳۶۶ مبنی بر اجرای تفکیک جنسیتی مشروط به حفظ «کیفیت تحصیل»، با سیاست‌های ترسیم شده، مغایرت دارد.
تبعات آموزشی اجرای طرح تفکیک جنسیتی به دلایل زیادی موجب عدم تحقق عدالت و کیفیت تحصیلی خواهد شد، از جمله:

۱- عدم امکان انتخاب اساتید مجرب با سطح علمی بالاتر به دلیل محدودیت‌های جنسیتی گروه‌های درسی
۲- کاهش بازدهی دانشجویان و تداخل کلاس‌ها به دلیل محدودیت جنسی گروه‌های درسی با ساعت مناسب
۳- کمبود امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی برای گروه‌های درسی تفکیک شده

بدیهی است مساعدت جنابعالی بسیاری از مشکلات احتمالی، از جمله: افت تحصیلی، نارضایتی دانشجویان، طولانی شدن مدت زمان تحصیل و پایین آمدن سطح علمی دانشگاه را مرتفع خواهد کرد.
خواهشمند است، در این شرایط خاص، اقدامات مقتضی را مبذول فرمایید.

دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

شورای صنفی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر