۱۳۹۰ مرداد ۳۰, یکشنبه

کردها زیر آتش رژیم های جمهوری اسلامی و ترکیه




شامگاه ۱۹ آگوست بیشتر از هزار تن از مزدوران محلی و غیر محلی سپاه از بلندی های اطراف شهر مرزی اشنویه وارد خاک کردستان عراق شده اند.

برمک بهداد خبرنگار آزاد به نقل از وبسایت آینه گزارش داده است: ساعت
۱۱:٣۰ شب گذشته تعداد زیادی از نیروهای ایرانی مرکب از مزدوران محلی و سپاهیان رژیم از نقطه ای مرزی باسم "دور میدان" مرز کردستان عراق را نقض کردند و در حال حاضر در یکی از روستاهای اقلیم کردستان باسم "هورمی" مستقر شده اند.

یک مقام مسئول محلی کردستان عراق این خبر را تایید کرده است. این روستا در عمق
۵ کیلومتری خاک اقلیم کردستان واقع شده است و متعلق به ناحیه ی "سیدکان" شهرستان "سوران" در استان اربیل میباشد.

این گزارش می افزاید: جنگنده بمب افکن های ترکیه و توپخانه جمهوری اسلامی شامگاه دیشب بشدت این ناحیه مرزی را توپ باران کرده بودند. امروز (شنبه) بعلت تردد و نفوذ سپاهیان جمهوری اسلامی توپخانه این حکومت موقتا خاموش شده است.

برمک بهداد در ادامه ی گزارش خود آورده است: از ابتدای گلوله باران نواحی مرزی اقلیم کردستان از سوی جمهوری اسلامی ایران تابحال نزدیک به ٣
۵ روستا تخلیه و متروک شده است و قریب به ۴۰۰ خانواده آواره و بی خانمان گشته اند. بر اثر این حملات تاکنون سه نفر از جانشان را از دست داده اند و ۱۱ تن زخمی شده اند.

به موازات این حملات، نیروهای ارتش ترکیه هم از راه زمین وهوا به گلوله باران روستاها و بمباران کردن نواحی مثلث مرزی ادامه میدهند.

یکی از ساکنان شهر "آمدی" در شمال اربیل به روزنامه ی "روداو" گفته است: دیشب جنگنده های ترکیه در ارتفاع خیلی پایین در آسمان این شهر دور زده اند و بعدا روستاهای اطراف را با شدت بمباران کرده اند.

در نتیجه ی این حملات ساکنان منطقه فراری شده و خسارت زیادی به کشتزارها و مزارع وارد آمده است.

آزاد جندیانی سخنگوی اتحادیه ی میهنی کردستان تاکید کرد "حملات ترکیه به هیچ وجه قابل قبول نیست و توجیه ناپذیر میباشند." وی تنها راه حل این بحران را دیالوگ و میز مذاکره دانست. وی خاطر نشان کرد که مسئله ی کردها از طریق نظامی و لشکرکشی حل شدنی نیست.

از سوی دیگر رهبر "حزب حیات آزاد کردستان" در آخرین گفتگویش با روزنامه ها تاکید کرده است که آنها خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی نیستند و به همین علت همیشه برای دیالوگ و گفتگو آماده اند. وی تاکید کرده است: هدف حملات جمهوری اسلامی ایران حکومت اقلیم کردستان عراق بوده است و "پژاک" بهانه ای برای این جنگ است.

جنگنده‌های ترکیه «
۸۵ هدف» پ‌کاکا را در شمال عراق بمباران کردند

رادیو فردا به نقل از ارتش ترکیه گزارش داده است هواپیماهای جنگی این کشور برای سومین شب متوالی حمله هوایی به پایگاه‌های پ.کا.کا در شمال عراق را ادامه داده و روز جمعه
۸۵ هدف مرتبط با این گروه را در این منطقه بمباران کرده‌اند.

ستاد مشترک ارتش ترکیه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای بر روی وب‌سایت خود خبر داد که جنگنده‌های این ارتش، اهداف متعددی را در کوهستان قندیل، و مناطق هفتانین، خاکورک، آواشین و زاب هدف قرار داده‌اند اما این بیانیه در مورد تلفات احتمالی این حملات گزارشی نداد.
این رشته حملات جدید ترکیه علیه مواضع حزب کارگران کردستان، پ.کا.کا، در شمال عراق، پس از یک وقفه یک ساله انجام می‌شود. این بمباران‌ها که از روز چهارشنبه آغاز شده پس از آن انجام می‌شود که در همان روز
۸ تن از مأموران امنیتی ترکیه و یک غیرنظامی در جنوب شرقی این کشور کشته شدند.

از ماه ژوئیه حملاتی که مقامات ترکیه آنها را به پ.کا.کا نسبت می‌دهند باعث کشته شدن
۴۰ سرباز و پلیس در ترکیه شده‌ است و آنکارا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که شدت بیشتری در برخورد با افراد این گروه از خود نشان خواهد داد.

اقدام‌های جدید که مقام‌های ترکیه اعلام کرده‌اند شامل ارسال یگان‌های ویژه پلیس و یگان‌های تخصصی ارتش به مناطق نبرد در امتداد مرز با عراق می‌شود.

تاکنون ارتش ترکیه تنها نهادی بوده‌است که انجام عملیات علیه پ.کا.کا را در این مناطق برعهده داشته‌است اما به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار شده‌است تا از این پس مأموران اطلاعاتی و مقام‌های غیرنظامی نیز در این نبرد با ارتش هماهنگ شوند.

آنکارا می‌گوید که حدود دو هزار نفر از افراد مسلح حزب کارگران کردستان در پایگاه‌هایی در عراق مستقر هستند و از آن مناطق دست به عملیات در خاک ترکیه می‌زنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر