۱۳۹۰ مهر ۵, سه‌شنبه

افتتاح "خانه فرزاد کمانگر" ؛ مرکزی برای آموزش دانش آموزان کرد در دیاربکر دوشنبه، 4 مهر 1390




 

 
 
NNS ROJ: در چند روز آینده، مرکز آموزشی "خانه فرزاد کمانگر "، در شهر دیاربکر کردستان ترکیە افتتاح خواهد شد.
 
خانە فرزاد کمانگر که تابستان امسال از سوی شهرداری باغلری در شهر دیاربکر تاسیس شد، روز سه شنبه(4 اکتبر) دورەهای آموزشی خود را پیرامون برپایی کلاس های آمادگی برای ورود به دانشگاه آغاز خواهد کرد. 480 دانش آموز در کلاس های اولین دورەی آموزشی "خانه فرزاد کمانگر" شرکت خواهند نمود.
 
این مرکز دورەهای آموزشی خود را برای کلیەی رشتەهای تحصیلی برگزار نموده و 13 مدرس به صورت ثابت در آن به تدریس خواهند پرداخت. موسی ایمان دبیر شیمی و فعال مدنی در این باره به آژانس فرات گفت: " در منطقەی دیاربکر حدود ده هزار دانش آموز از سوی مراکز متعدد آموزشی خود را برای مراحل عالی تر آموزشی آماده می کنند. خانه فرزاد کمانگر امسال افتتاح شده و بالغ بر 480 دانش آموز مقاطع  9 تا 12 تحصیلی که خود را برای ورود به دانشگاه آماده می کنند در این مرکز ثبت نام نمودەاند."
 
این ملعم کرد در ادامه افزود: "غیر از آموزش دروس تحصیلی، کلاس های آموزشی دیگری از جمله کلاس موسیقی، عکاسی، فلکلور کردی، شطرنج، نقاشی و کامپیوتر نیز در این مرکز برگزار می شود."
 
اساتید و مدرسان "خانه فرزاد کمانگر" به صورت داوطلبانه به تدریس خواهند پرداخت و  کلیەی کلاسهای این مرکز به صورت رایگان برگزار می شود.
 
موسی ایمان همچنین می گوید "هدف ما صرفا بازگشایی یک مرکز آموزشی سنتی نیست، بلکه تلاش خواهیم نمود بر مبنای سیستم آموزشی و فرهنگی خودمان در عرصەهای مختلف فعالت کنیم."
 
یکی از دانش آموزان این مرکز به نام شوکران تونار که خود را برای ورورد به دانشگاه آماده می کند در کلاسهای "خانه فرزاد کمانگر" ثبت نام نموده و می گوید: "دوستانم اینجا را به من معرفی کردند، به خاطر وضع نامناسب اقتصادی خانوادەام، می توانم از اینجا به بهترین نحو استفاده کنم و تصور می کنم برای راهیابی به دانشگاه، کمک بزرگی برای من باشد."
 
فرزاد کمانگر معلم، روزنامەنگار و فعال کرد اهل کامیاران، در تاریخ 19 اردیبهشت 1389 به همراه چهار فعال سیاسی دیگر در زندان اوین تهران به دار آویخته شد. اعدام این فعالان کرد، اعتراض ها و واکنش های وسیعی را در بخش های مختلف کردستان، ایران و کشورهای مختلف دنیا به دنبال داشت. اعتصاب سراسری  روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه که در اعتراض به اجرای این احکام در کردستان ایران برگزار شد، یکی از وسیع ترین اعتراض های مدنی شکل گرفته طی سالهای گذشته محسوب می شود.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر