۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

شکایت نمایندگان و اختلاس بزرگ، چاله دو قوه برای احمدی نژاد




در حالی که کمیسیون اصل نود مجلس ملاها گزارش نتیجه بررسی شکایت نمایندگان از رییس جمهور را در صحن مجلس قرایت کرد و برخی تخلفات او را محرز دانست، صادق لاریجانی با شمشیری از رو بسته مدافعان احمدی نژاد را تبلیغات چی خواند و رو به آنها گفت: "وقاحت هم حدی دارد."
هرچند در پایان قرایت گزارش کمیسیون اصل نود، به توصیه باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را به عهده داشت، رای گیری در این مورد به جلسه دیگری موکول شد تا نتیجه نامه نگاریها با دولت و تکلیف شکایاتی که مستندات آن به کمیسیون ارایه نشده، معلوم شود. اما اگر نتیجه تحقیقات کمیسیون اصل نود به تصویب نمایندگان برسد، آنگاه طبق آیین نامه مجلس، موضوع به قوه قضاییه ارسال می شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی شود.
به همین دلیل است که صادق لاریجانی می گوید: "
در رسیدگی به پرونده‌ها استثنا و خطوط قرمز نداریم و تا هر مسوولی که نیاز باشد تحقیقات را پیش می‌بریم."به نظر می رسد با توجه به تهدید احمدی نژاد که دولت را خط قرمز خود اعلام کرده بود، لاریجانی نه تنها اطرافیان او را هدف قرار داده و مستقیم آنها را تهدید به محاکمه می کند، بلکه زمینه محاکمه را برای خود احمدی نژاد نیز آماده می کند. لاریجانی در گفته های خود بی پرده تر از گذشته اعضای دولت را مخاطب قرار داد و گفت: "اخیرا یکی از افرادی که خودش شاهد‌هایی در رفتارش دارد، مدعی شده که قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی با برخی از دستگاه‌ها همکاری نکرده است."او در ادامه گفت: "این عده می‌ترسند مبادا با تکمیل شدن تحقیقات پای خودشان گیر باشد و به جایی پرونده ختم شود که خوشایند این آقایان نیست."لاریجانی محمود احمدی نژاد را زیر ضرب گرفت و گفت: "مطرح کردن لیست مفاسد اقتصادی توسط دولت یک کار تبلیغاتی بود."آخوند لاریجانی لیست مفاسد ادعایی احمدی نژاد را غیر واقعی و ادعاهای او را بی مورد دانست.
به نظر می رسد با اقدام مجلس در شکایت از احمدی نژاد و حرفهای آخوند لاریجانی کم کم حضور احمدی نژاد در لیست قربانیها شفاف تر می شود، هرچند به دلیل حمایتهای بیش از حد خامنه ای در گذشته، امکان اینکه او را استیضاح یا سلب مسوولیت کنند، اندک است. اما نگه داشتن شمشیر داموکلس شکایت نمایندگان و دست داشتن یا اهمال در اختلاس بزرگ سیستم بانکی بر بالای سر او، برای رام کردن این پادوی چموش رهبر ساخته و پرداخته شده است.
اینکه آیا به این زمینه چینیها عمل خواهد شد یا احمدی نژاد عقب نشینی خواهد کرد، پاسخ اش در گرو رفتار و اعمال او در آینده است.
 جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر