۱۳۹۰ مهر ۵, سه‌شنبه

همبستگی با اعتصاب گسترده کارگران مجتمع پتروشیمی ماهشهر






کارگران مجتمع پتروشیمی بندر ماهشهر در پی عدم اجرای توافقهای انجام شده توسط مدیران و کارفرمایان این واحد تولیدی، از روز یکشنبه 3 مهر بار دیگر دست به اعتصاب گسترده زدند. تداوم، گستردگی اعتصاب در واحدهای پتروشیمی  در فروردین ماه سال جاری و همبستگی کارگران، مدیران این مجتمع را به مذاکره ناچار نمود. در این مذاکرات از طرف کارفرمایان و مدیران وعده های کتبی به کارگران داده شد که در صورت اجرا بخشی از خواسته های کارکران اجرا می شد.
حذف شرکتهای پیمانکاری و رسمی کردن قراردادهای کار از جمله خواسته های پایه ای کارگران اعتصابی مجتمع پتروشیمی بندر ماهشهر است. ویژه گی اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی، گستردگی آن است. بنا به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، 6 هزار کارگر در این حرکت  شرکت دارند. پیگیری و تداوم از دیگر ویژه گیهای مبارزه کارگران این واحدهای تولیدی می باشد.
رژیم با دستگیری  آزار و اذیت فعالان کارگری تلاش می کند که مانع تشکل یابی و تداوم اعتراضهای برحق کارگری شود. کارفرمایان با اتکا به حمایت دولت و نیز با تکیه به دستگاه سرکوبگری رژیم، به استثمار هر جه بیشتر کارگران می پردازند. خواسته های کارگران و مزدبگیران مطالباتی مشترک است. اتحاد، پیوستگی و همبستگی هر چه بیشتر، تنها راه برآورده شدن مطالبات بر حق و عادلانه مشترک است.

 زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر