۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

موافقت با آزادي دو کوهنورد آمريكايي




خبرگزاری حکومتی ایرنا : قوه قضاييه اعلام كرد: شعبه 36 دادگاه تجديد نظر استان تهران با تبديل قرار بازداشت موقت دو تبعه آمريكايي به قرار وثيقه به مبلغ پنج ميليارد ريال موافقت كرد.
به گزارش ايرنا، سه تبعه آمريكايي به نام هاي ' سارا شورد ' ، ' شين بائر' و ' جاش فتال ' به دليل ورود غيرقانوني به خاك ايران در مرداد ماه سال 1388دستگير شدند.

 حجت الاسلام و المسلمين 'غلامحسين محسني اژه اي ' در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين دو تبعه آمريكايي به اتهام ورود غيرمجاز به خاك جمهوري اسلامي ايران هر يك به 3 سال حبس محكوم شدند.

 
دادستان كل كشور تاكيد كرد: همچنين با حكم صادره، اين دو نفر به اتهام جاسوسي به نفع سرويس اطلاعاتي آمريكا هر يك به 5 سال حبس محكوم شدند.

 
سخنگوي قوه قضاييه گفت: پرونده در خصوص متهم سوم اين پرونده ' سارا شورد ' همچنان مفتوح است.

 
محسني اژه اي افزود: حكم صادره به متهمان و وكيل مدافع آنها ابلاغ شده و ظرف مدت 20 روز در دادگاه تجديد نظر، قابل رسيدگي و اعتراض است.

 '
عباس جعفري دولت آبادي ' دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز درباره صدور آرا براي دو آمريكايي متهم به جاسوسي از سوي دادگاه انقلاب گفت: هر يك از متهمان به هشت سال حبس محكوم شدند و راي دادگاه به متهمان ابلاغ شده است .

 
وي تصريح كرد: بر اساس قانون، متهمان مي توانند ظرف 20 روز از زمان صدور راي به راي صادره اعتراض كنند و در غير اينصورت حكم، نهايي تلقي مي شود.

 
وي همچنين درباره ' سارا شورد ' يكي ديگر از متهمان آمريكايي كه شهريور ماه سال گذشته به قيد وثيقه 500 ميليون توماني آزاد شد، گفت: پرونده اين متهم همچنان مفتوح است و به آن رسيدگي خواهد شد
.
 
دادستان عمومي و انقلاب تهران ادامه داد: درست است كه خانم شورد اظهار كرده است در دادگاه حاضر نمي شود اما مقررات ايران نشانگر آن است كه محاكمه او بلا مانع است و به طور غيابي محاكمه مي شود.

 
دادستان عمومي و انقلاب تهران اتهامات متهمان آمريكايي را ورود غيرمجاز و جاسوسي اعلام كرد و گفت: اتهامات صادر شده در كيفر خواست، در دادگاه انقلاب نيز ثابت شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر