۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

مدیرعامل بانک ملی با پاسپورت کانادایی‌اش فرار کرد




برخلاف توصیه آخوند لاریجانی، گماشته رهبر جمهوری اسلامی در مقام قاضی القضاتی رژیم که گفته بود، "رسانه‌ای کردن پرونده یک اتهام و بزرگنمایی آن به نفع نظام، مردم و قوه قضاییه نیست"، امواج برآمده از بمب خبری اختلاس نجومی در سیستم بانکی کشور، همچنان یکی پس از دیگری گوشه هایی از این دزدی تاریخی را برملا می کند.
چهارشنبه، یک روز پس از برکناری شماری از مقامهای بلند پایه بانکهای درگیر این اختلاس از سوی "کمیته منتخب دولت"، محمد جهرمی با انتشار بیانیه ای به افشای زوایایی دیگری از این اختلاس پرداخت. کمیته منتخب دولت روز سه شنبه آقایان محمد جهرمی، مدیر عامل بانک صادرات، ولی الله ضرابیه، مدیر عامل بانک سامان اقتصاد و فرزاد احمدی، عضو هیات مدیره بانک ملی را از سمت خود عزل کرد. این درحالی است که روز بعد محمود رضا خاوری، مدیر عامل بانک ملی
ضمن عذرخواهی از "مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران" از سمت خود کناره گیری کرد. محمد جهرمی که وابستگی نزدیک فامیلی با ناطق نوری دارد، در بیانیه خود می نویسد که اختلاس در بانک صادرات قبل از آغاز مدیریت وی در این بانک آغاز شده است. او همچنین توضیح می دهد: "به رغم پیگیریهای اینجانب و تماس با وزارت اطلاعات و قوه قضاییه برای دستگیری متهمان اصلی، کسانی که پشتیبان اصلی فساد بودند، موضوع را نحوی در رسانه ها مطرح کردند که گویی تمام اتهام ها و تقصیرها متوجه بانک صادرات و مدیر عامل آن بوده است."
این درحالی است که سایت "آینده"، نزدیک به هاشمی رفسنجانی از قول "یک منبع آگاه" می نویسد: "از آغاز فرایند اختلاس تا زمان افشای آن، شعبه محل اختلاس 32 بار توسط بازرس بانک صادرات مورد بازرسی قرار گرفته بود و اینکه طی 32 بار بازرسی، تخلفاتی چنین بزرگ از چشم بازرس دور بماند، پذیرفتنی نیست."
با این حساب در حالی که بازرسان بانک صادرات نتوانسته اند اختلاس را کشف کنند، مشخص نیست که جهرمی پیگیر چه موضوعی و دستگیری چه شخصی و به چه دلیل در تماس با قوه قضاییه و وزارت اطلاعات بوده است؟
در ادامه جهرمی عوامل اصلی اختلاس را در "بانک مرکزی، بدنه دولت و شبکه بانکی" آدرس می دهد و با اعلام خبر فرار محمود رضا خاوری می نویسد: "خاوری که با توجه به گستردگی فساد در بانک ملی در این پرونده و پرونده های دیگر، احتمال دستگیری خود را به خاطر ارتباط با این پرونده ها و عوامل پشت پرده آنها می داد، به کانادا گریخت و اکنون عوامل مرتبط با وی در بانک مرکزی و دولت در صدد رفع و رجوع این فرار، که با کمک و پشتیبانی برخی از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده تر شدن ابعاد این موضوع، با شخص اصلی پیگیری کننده و شکایت کننده اصلی این پرونده برخورد نمودند."
هرچند جهرمی برکناری خود را برخورد با پیگیری کننده پرونده می داند، اما بیانیه او آنچنان سروصدایی برپا کرد که توصیه لاریجانی که از سوی خامنه ای اعلام شده بود، بی خاصیت گردید. نشانه روی باندهای داخلی رژیم به سوی یکدیگر در این پرونده تاریخی و افشای دخالت آنها در این دزدی بزرگ، همچون موجی عظیم عناصری از باندهای قدرت را همچون خاشاک به ساحل اعتماد مردم پرتاب می کند. هرچند حسین دشتی، سخنگوی بانک ملی فرار مدیر عامل این بانک را تکذیب کرده و گفته است: "هم اکنون آقای خاوری
در یك ماموریت مجاز در خارج از كشور به سر می‌برد. طبق برنامه ایشان پنجشنبه هفته جاری به تهران باز خواهند گشت."
اما سایت "مشرق" فرار خاوری را اینگونه گزارش می دهد: "
وی پس از اقامت ۳ روزه در لندن و ملاقاتهایی كه خبری از محتوای آن فعلا در دست نیست، به فرانكفورت آلمان رفته و با استفاده از پاسپورت كانادایی خود و خرید بلیت فرست كلاس شركت هواپیمایی لوفت هانزا، شب گذشته به تورنتو سفر كرد. تمامی اعضای خانواده خاوری دارای پاسپورت كانادا و یک نفر نیز پاسپورت امریكایی دارد."
پیگیری پرونده اختلاس نجومی، دست داشتن بسیاری از پایوران رژیم در این دزدی کلان را افشا خواهد کرد. اگر چه باندهای قدرت به دلیل پاپوش دوزی برای یکدیگر این دزدی بزرگ را برملا کرده اند، اما عیان شدن دست آنهایی که خود را نماینده خدا بر روی زمین می دانند و برای مردم جانماز آب می کشند، واقعیت رژیم دزدان و تبهکاران را بیش از گذشته برای مردم روشن خواهد کرد.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر