۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

محاکمه دو تن از مجلسداران دراویش گنابادی کوار




به گزارش کمپین پاسداشت حقوق دراویش ، اولین جلسه رسیدگی به اتهام اکبری و بیرمی دو تن از مجلسداران سلسله نعمت اللهی گنابادی در شهرستان کوار صبح امروز برگزار شد.

 
گفتنی است این دو تن که به اتهام اخلال در نظم عمومی و اقدام علیه امنیت در دادگاه عمومی محاکمه شدند به دلیل بازداشت وکلای خوذ، بدون داشتن وکیل به دفاع از خود پرداختند.
 
طی این جلسه از دادگاه قرار تامین کیفری این 2 درویش گنابادی وثیقه 150 ملیون تومانی اعلام شد که پس از آنکه دو زندانی حاضر به تودیع وثیقه نشده و به حکم دادگاه به زندان عادل آباد شیراز انتقال داده شدند.

 
همچنین در این گزارش آمده است : دراویش گنابادی دلیل عدم سپردن وثیقه را بی گناهی خویش وعدم انتساب اتهامات وارده عنوان نموده اند.

 
این دو درویش گنابادی در مورخ 19 شهریور ماه توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی با حمله به منازل شخصی ایشان و بدون ارائه حکم قضایی و قانونی دستگیر شده بودند.

 
گفتنی است در پی حملات ماموران امنیتی و لباس شخصی ها به دراویش نعمت اللهی گنابادی در استان فارس طی روزهای 11 الی 13 شهریور ماه و ضرب و شتم و سرکوب خونین گروهی از آنان،  جو امنیتی - نظامی در شهرهای کوار و سروستان فارس، برقرار شد. تشییع جنازه وحید بنانی، از دراویش جانباخته نیز، روز چهارشنبه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر