۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

پنچ دانشجوی کرد در یک ماه گذشته دستگیر شدند




دانشجو نیوز: نیروهای امنیتی حکومت ایران در هفته های گذشته ۵ دانشجوی کرد را بدلایل نامعلومی بازداشت کرده و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست.
به گزارش دانشجونیوز، پس از بازداشت ۴ عضو «اتحادیه دانشجویان کرد» بنام های میلاد کریمی، مهدی دعاگو، شیرزاد کریمی و سوران دانشور، خبرهای جدید از بازداشت پنجمین دانشجوی کرد بنام "خبات عارفی"، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه پیامنور مریوان حکایت دارد.

بنابر خبرهای منتشر شده در مدت دو هفتهی اخیر چندین دانشجوی کرد به نامهای سوران دانشور، میلاد کریمی، مهدی دعاگو و شیرزاد کریمی در دانشگاههای کردستان و آزاد اسلامی سنندج به دلایل مختلف از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت و روانهی زندان شدهاند.

پیشتر وبسایت "هرانا" گزارش داده بود چهار دانشجوی کرد و عضو اتحادیه دانشجویان کرد، بازداشت و روانه زندان های استان کردستان شده اند.
همچنین "شیرزاد کریمی" نیز که مدت دو هفته در بازداشت اداره اطلاعات سنندج به سر برده است، در چند روز گذشته به زندان سنندج منتقل شده است.کریمی دانشجوی دانشگاه کردستان و از اعضای شورای هماهنگی و مسئول کمیته مطبوعات این اتحادیه بوده است.

گفته می شود "مهدی دعاگو" دبیر اتحادیه، "میلاد کریمی" نایب دبیر و "سوران دانشور" مسئول کمیته هماهنگی اتحادیه از بازداشت‌گاه اطلاعات به زندان منتقل شده و درحال حاضر در قرنطینه زندان مرکزی سنندج به سر می‌برند.
به این ترتیب تعداد بازداشتیهای دانشجویان کرد در استان کردستان به ۵ نفر در هفته های گذشته رسیده است.

هنوز از اتهامات و روند پرونده این فعالان دانشجویی بازداشت شده هیچ خبری در دست نیست و مسئولین و مقامات قضایی از ذکر دلایل بازداشت آنان خودداری نموده و سکوت اختیار کرده اند.
تداوم بی خبری از سرنوشت این دانشجویان بازداشتی، نگرانی ها نسبت به وضعیت آنها را افزایش داده است.

در چندین سال گذشته بسیاری از فعالان دانشجویی کرد به بهانه های واهی پس احضار به ستادهای خبری مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته و در بسیاری از موارد نیز بازداشت می شوند که کشته شدن ابراهیم لطف الهی، از فعالان دانشجویی کرد در کردستان بدست نیروهای امنیتی از آن جمله است.

این در حالی که طبق مفاد مذکور در ایین نامه های دادرسی کیفری، بر صدور حکم کتبی برای جلب متهم تاکید شده و وزارت اطلاعات ایران بدون ارسال هیچگونه احضاریه کتبی، فعالان دانشجویی و سیاسی را احضار نموده و مورد آزار و اذیت قرار می دهد.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر