۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

پوشیدن لباس کردی در دانشگاه ارومیه ممنوع شد




سایت کردپا: حراست دانشگاه پیامنور ارومیه در دستورالعمل تازهای از دانشجویان کرد این دانشگاه خواسته است که از این پس حق ندارند که با لباس کردی و محلی در داخل محوطهی دانشگاه رفتوآمد نمایند.

بر اساس گزارش ارسالی خبرنگار کردپا از ارومیه، اقدام حراست دانشگاه پیام
نور این شهر موجب واکنش و اعتراض دانشجویان کرد این دانشگاه گردیده است.
خبرنگار آژانس خبررسانی کردپا در ادامه
ی گزارش خود میافزاید: نیروهای امنیتی مستقر در داخل دانشگاه اقدام به نصب دوربینهای مدار بسته در محوطهی دانشگاه نموده و کلیهی حرکات و رفتوآمدهای دانشجویان را زیر نظر داشته و دانشجویان پیام نور ارومیه این گونه اقدامات دستگاه امنیتی حکومت اسلامی را در چهارچوب فشار و محدود کردن دانشجویان قلمداد میکنند.

مسئولان رسمی دانشگاه پیام نور ارومیه تعدادی از دانشجو‌یان را مورد بازجویی قرار داده و به آنان اعلام کرده
اند که در بین دانشجویان عناصر به گفتهی آنها "ضد انقلاب" وجود داشته و باید هرچه زودتر شناسایی گردند.

در مقابل دانشجویان دانشگاه پیام
نور به خبرنگار کردپا گفتهاند که این نوع اقدامات حراست دانشگاه زمینه ساز اخراج دانشجویان کرد و محروم نمودن آنان از حق تحصیل میباشد.

تهدید و بازداشت دانشجویان کرد در آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه
ها با عناوین مختلف در حال افزایش بوده و بنابر خبرهای رسیده به آژانس کردپا در چند هفتهی گذشته تعدادی از فعالان دانشجویی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان و نیز دانشگاه آزاد اسلامی سنندج به علت فعالیت مدنی بازداشت و از ادامهی تحصیل محروم شدند.

اسامی تعدادی از دانشجویان کرد بازداشتی عبارتند از آقایان مهدی دعاگو، میلاد کریمی، سوران دانشور و شیرزاد کریمی که از حق تحصیل محروم شده
اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر