۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

ایران و عراق در صدر بدنام ترین کشورهای دنیا





آتی نیوز : به گزارش سرویس بین الملل شبکه خبری آتی نیوز، موسسه "ریپیو تیشن انیستیتو" نیویورک در یک نظرسنجی اعتماد مردم نسبت به کشورهای جهان با توجه به کیفیت سطح زندگی، امنیت و محیط آن کشور را برآورد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس این نظرسنجی که در آن 42 هزار نفر شرکت کردند، کانادا و سوئد به ترتیب در جایگاه اول و دوم لیست خوش نام ترین کشورهای جهان قرار گرفتند و کشورهایی چون استرالیا، سوئیس و نیوزلند رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
بنا به گزارش این موسسه، این کشورها بر اساس امتیازات زیادی چون استحکام نظام دموکراسی و سیاسی، سبک زندگی مردم و نظام بین المللی آنها این جایگاها را بدست آوردند.
بر اساس این نظرسنجی، کشورهایی مانند ایران، عراق و پاکستان در رتبه های پایانی این لیست قرار دارند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش خود افزود: پس از اشغال کشور عراق در سال 2003 توسط آمریکا وزارت خانه ها و نهادهای دولتی این کشور دچار فساد شدند و خدمات آب رسانی و برق این کشور نسبت به دهه های هفتاد و هشتاد قرن گذشته ضعیف شد.
بنا به این گزارش، از دلایل دیگر انتخاب کشور عراق به عنوان بدنام ترین کشور جهان اختلاسهای میلیارد دلاری از خزانه های این کشور است که در نتیجه آن به سطح معیشتی شهروندان ان آسیب می رساند.
این در حالی است که بر اساس آمار سازمان ملل بیش از نیمی از عراقی ها زیر خط فقر هستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر