۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

دختران دانشجو را شبانه از خوابگاه بيرون انداختند




دختران دانشجو پژوهشگاه ژنتيك پس از اتمام كلاس‌های خود به خوابگاه مراجعه مي‌كنند كه از آنها خواسته مي‌شود خوابگاه را ترك كنند

سایت حکومتی قانون نوشت: رئيس پژوهشكده هواشناسی و علوم جو در اقدامی عجيب و پيش‌بينی نشده اقدام به اخراج گروهی از دانشجويان دختر پژوهشگاه ژنتيك كرد.

اين دختران دانشجو كه دانشجويان پ‍ژوهشگاه ملی مهندسی ژنتيك و زيست فناوری بودند در مقاطع تحصيلی كارشناسی ارشد و دكترا مشغول به تحصيل بودند.

بر اساس پيگيری خبرنگار قانون دختران دانشجو اين پژوهشگاه پس از اتمام كلاس‌های خود به خوابگاه مراجعه مي‌كنند كه از آنها خواسته مي‌شود خوابگاه را ترك كنند. اقدامی كه به گفته روابط عمومی پژوهشگاه ژنتيك با دستور مستقيم رئيس پژوهشگاه علوم جو صورت گرفته بوده است.

پژوهشگاه‌های مذكور در شهرك علم و فناوری در كيلومتر 15 اتوبان تهران-كرج واقع شده‌اند و همگی عضو كنسرسيوم همكاري‌های مشترك هستند. مسئولان پژوهشگاه ژنتيك مي‌گويند با مشاهده اين وضعيت در تماس‌های تلفنی و حضوری خواستار روشن شدن وضعيت دختران مذكور و خوابگاه‌شان شده بوده‌اند و حتی در مكاتبات و تماس‌های حضوری خود پيشنهاد پرداخت مطالبات احتمالی و يا عقد قرارداد جديد را داده‌اند كه با بي‌اعتنايی رياست پژوهشكده هواشناسی و علوم جو مواجه شده‌اند.

يكی از دانشجويان دختر ساكن خوابگاه در گفت‌و‌گو با قانون گفت: «چند روز قبل از اين اتفاق بارها بهانه‌های واهی از طرف مسئولان خوابگاه گرفته مي‌شد و در نهايت از ما خواستند كه خوابگاه را ترك كنيم. كه مجبور شديم چند روز را در نمازخانه پژوهشگاه خودمان بگذرانيم.»

با توجه به فاصله 15 كيلومتری شهرك علم‌و‌فناوری از تهران و كرج، اخراج شبانه دختران دانشجو از خوابگاه‌ها بسيار سؤال برانگيز است. در پيگيري‌های قانون برای گفت‌و‌گو با مسئولان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، كاركنان دفتر رياست آن با اشاره به تعطيلات پيش‌رو هرگونه پاسخ را موكول به روز يكشنبه و بعد از آن كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر