۱۳۹۱ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

پورمُحمدی، تازه ترین حلقه ی زنجیره فساد دولتی




درخت تنومند فساد در دستگاه ولایت فقیه به شاخ و برگ دیگری غنی تر شده است. آقای مُحمدرضا رحیمی، مُعاون اول رییس جمهور برگُمارده، از یک سوواستفاده مالی 21 میلیارد تومانی در دولت پرده برداشته و وزیر کشور وقت و رییس کُنونی سازمان بازرسی کُل کشور را به ارتکاب آن مُتهم کرده است.
آقای رحیمی زمان وُقوع این دُزدی کلان را چهار سال پیش عُنوان کرد، اما توضیح نداد چرا دولت در همان هنگام به تعقیب قضایی موضوع نپرداخته و بر اساس کُدام منافع، در تمام طول این مُدت با پنهان نگه داشتن برداشت غیرقانونی 21 میلیارد تومان از خزانه کشور، از مُتهم، حُجت الاسلام پورمُحمدی، در برابر قانون فعالانه حفاظت کرده است؟
آنچه که روشن است، علت افشای این رُسوایی در حال حاضر می باشد. حُجت الاسلام پورمُحمدی به عُنوان رییس سازمان بازرسی هفته گُذشته برای تبریه خود از راکد ماندن پرونده آقای رحیمی، ژست گرفته بود: "پرونده مُعاون اول رییس جمهور در این سازمان به طور کامل بررسی شده اما در قُوه قضاییه در مرحله بازرسی نهایی مُتوقف شده است."
چنین می نماید که آقای پورمُحمدی با این سُخنان، مُعامله ای که بر سر پرونده های فساد و سوواستفاده مالی "دانه دُرُشتها" بین طرفهای درگیر صورت گرفته را به خطر افکنده است. اگرچه آیت الله صادق لاریجانی، رییس قُوه قضاییه بی درنگ و در همان حال که قول رسیدگی به اتهام زمین خواری برادرش، آقای جواد لاریجانی را می داد، گُفته های حُجت الاسلام پورمُحمدی را رد کرده و به شماتت وی به خاطر نام بردن از آقای رحیمی پرداخته بود.
با این وجود، افشاگری آقای رحیمی علیه همکار پیشین اش نشان می دهد که فراکسیون نظامی – امنیتی اعتماد زیادی به همدستان خود در جناح رقیب ندارد و بر اساس اصل "کار از مُحکم کاری عیب نمی کند"، با دراز کردن حُجت السلام پورمُحمدی، قُدرت تلافی و انباشته ی پُر خود از دوسیه های بویناک حریفان را زیر دماغ آنها گرفت.
این تاکتیک در نمونه آقای باهُنر به خوبی کارساز بوده است. هنگامی که یکی از مُتهمان کلیدی پرونده بیمه ایران در دادگاه فاش ساخت که وی در جریان ردوبدل پول اختلاس شده یکی از طرفهای اصلی بوده، نه تنها آقای باهنر یک شبه به مُدافع دولت و مُنکر "جریان انحرافی" تغییر حالت روحی یافت، بلکه این حرکت، مسوولان نمایش "دادگاه بیمه ایران" را نیز تشویق کرد که پرده های صحنه را به سرعت پایین بکشند.
با هر تسویه حساب سیاسی تازه به قصد حفظ منافع ثروت و قُدرت، زنجیره فساد در بالاترین رده های رژیم جمهوری اسلامی به حلقه های بیشتر و نام ونشان دار تری مُزین می گردد. حلقه اول این زنجیره، سید "علی بابا" یی است که این جمع فاسد و غارتگر زیر چتر حمایتی - ولایتی او گرد آمده اند و آخرین بار در ابتدای ماه جاری برای آنها تشویقنامه "پاکدستی" صادر کرد.منصور امان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر