۱۳۹۱ شهریور ۳۱, جمعه

پرونده قتل همسر ۱۷ ساله قاضی شکاک خوی، به مراسم قسامه ختم شد


سرانجام پرونده قتل زن ۱۷ ساله از سوی قاضی دادگستری به اجرای مراسم قسامه از سوی اولیای دم گره خورد.
بنا به گزارش مهر، این قاضی دادگستری متهم است ۲۳ شهریور سال ۸۴ همسر ۱۷ ساله خود به نام مریم را با شلیک گلوله در شهرستان خوی به قتل رسانده است.
در تحقیقات پلیسی مشخص شد این مرد به خاطر سوءظن شدید و اختلاف با همسرش هنگامی که از خانه خارج می‌شد، در خانه را قفل می‌کرد و دو همسر سابق وی نیز در طول زندگی با او بار‌ها از سوی شوهرشان تهدید به قتل شده‌اند.
همچنین پلیس در بازرسی از خانه متهم، دوربینهای مداربسته‌ای کشف کرد که در آن متهم با ثبت تصاویر، رفتارهای لحظه به لحظه همسرش را در خانه مورد کنترل قرار می‌داد. اما تصاویر صحنه مرگ زن جوان به طور کامل از حافظه این دوربین‌ها پاک شده بود.
پس از چند دور رسیدگی سرانجام پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری فرستاده شد.
در این هفته جلسه دادگاه با حضور اولیای دم، کلر‌شناسان اسلحه‌شناسی و متهم برگزار شد.
یکی از کار‌شناسان اسلحه‌شناسی اظهار داشت: برای خودکشی، خودزنی و سهل انگاری فاصله تیراندازی کمتر از ۵۰ سانتی‌متر می‌باشد اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی گروه کار‌شناسی در این حادثه از فاصله بین ۵۰ تا ۷۰ سانتیمتری گلوله شلیک شده است.
همچنین فردی که قصد خودکشی داشته باشد گلوله را به قلب، شکم، گیج‌گاه، پیشانی و یا داخل دهان شلیک می‌کند ولی در این پرونده گلوله به بینی شلیک شده است.
از سوی دیگر زن جوان راست دست بود اما گلوله از سمت چپ به طرف راست شلیک شده است.
یکی دیگر از موارد اشاره شده در گزارش برای رفع خودکشی نبود آثار دودزدگی در اطراف محل شلیک می‌باشد. در حالیکه ما ۶ گلوله با فاصله کمتر از ۵۰ سانتیمتری با این اسلحه شلیک کردیم که در تمام شلیک‌ها آثار دودزدگی وجود داشت.
در ادامه رئیس دادگاه از قاضی سابق دادگستری خواست در جایگاه حاضر شود که مرد جوان با رد اتهامات خود گفت: من اتهام قتل همسرم را قبول ندارم زیرا قتلی رخ نداده است. دفاعیاتم نیز‌‌ همان موارد اشاره شده در جلسات قبلی می‌باشد.
قضات دادگاه پس از بررسی پرونده و اظهارات اولیای دم و متهم، این پرونده را از موارد لوث تشخیص دادند. به این ترتیب اولیای دم باید ۵۰ نفر را برای مراسم قسامه به دادگاه بیاورند که قسم یاد کنند مریم از سوی همسرش به قتل رسیده است.
در صورتی که اولیای دم مراسم قسامه را برگزار کنند حکم اعدام برای قاضی سابق دادگستری صادر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر