۱۳۹۱ شهریور ۲۶, یکشنبه

«مدیریت واقعه» فرصتی برای جمهوری اسلامی






رژیم ولایت فقیه که بندنافش با بحران زایی، تنش و خشونت گره خورده، در این روزها فرصتی برای موج سواری پیدا کرده است. سوار شدن بر موج احساسات برافروخته علیه یک فیلم بی مایه و تحریک کننده، برای جمهوری اسلامی مهم است.
سرمقاله نویس روزنامه کیهان روز شنبه  25 شهریور، با تیتر «این واقعه را مدیریت کنید» خواستار حداکثر استقاده در شرایط فعلی شده است. در سرمقاله کیهان شریعتمداری از «نخبگان جهان اسلام» درخواست شده که از «موجی که اکنون علیه آمریکا و صهیونیسم به راه افتاده حداکثر استفاده را به عمل آورند». کیهان بار دیگر توجه سینه چاکان ولایت را به حکم مرگ سلمان رشدی که از طرف خمینی صادر شد، جلب می کند و یکی از علتهای ادامه توهین به مقدسات را عدم اجرای حکم اعدام سلمان رشدی می داند.

در امتداد این موج سواری، نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد 15 خرداد، خبر از بالا رفتن جایزه برای کشتن سلمان رشدی داد. بر اساس بیانیه بنیاد 15 خرداد، مبلغ 500 هزار دلار به جایزه قتل سلمان رشدی اضافه شده است.
نماینده ولی فقیه همچون سرمقاله نویس کیهان عدم اجرای حکم قتل سلمان رشدی را زمینه مناسبی برای ادامه توهینها دانسته و این روزها را برای اجرای این حکم مناسب اعلام کرد. نماینده ولی فقیه در این بنیاد اعلام می کند که «هر کس این حکم را اجرا کند بلافاصله کل مبلغ به او پرداخت خواهد شد.»
خبرگزاری حکومتی فارس ضمن درج گزارشی از اعتراض عده ای در سوئد و در بعضی کشورها دیگر این رویدادها را «انقلاب مسلمانان علیه اهانت به پیامبر اسلام» نامگذاری کرده است.

دستاورد تولید کننده این گونه فیلمهای بی مایه و بُنجُل، تحریک تَعصباب کور و تقویت بنیادگرایی مذهبی است. در فراروی موج احساسات برانگیخته کور و ناشناخته، دموکراسی، آزادی و سکولاریسم قربانی می شود. جمهوری اسلامی که خود از بزرگترین توهین کنندگان به مردم و عقاید آنها، در ایران و در سراسر جهان است، حال مدعی مدیریت احساسات کسانی می شود که مورد توهین قرار گرفته اند. جمهوری اسلامی با تاخیر چند روزه تلاش می کند سوار بر این موج شود و با ادعای مدیریت آن خود را از انزوا خارج کند. صحبتهای خشونت آمیر ولی فقیه و اعلامیه جدید بنیاد 15 خرداد نه تنها باری از خشونت نمی کاهد، بلکه به آن دامن می زند. خشونتی که نه به نفع مردم ایران و به به سود صلح و همزیستی مردم با افکار و اعتقادات گوناگون است.زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر