۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

تائید حکم ۱۲ بار اعدام برای ۴ متهم


حکم ۱۲ بار اعدام ۴ متهم پاکدشتی که به سرقت، آدم ربایی، آزار و اذیت و قتل متهم میباشند در دیوان عالی کشور به تایید رسید و ایشان در آستانه اعدام قزار گرفتند.
بنا به گزارش مهر،این ۴ نفر متهم میباشند در تاریخ ۲۹ مهر ۸۸ زنی ۲۸ ساله را در پاکدشت مورد آزار و اذیت قرار داده و موجبات مرگ وی را به وجود آورده اند.
در جلسه محاکمه غیرعلنی که در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی نورالله عزیز محمدی برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان با بیان کیفرخواست گفت: سیاوش - ۲۷ ساله - متهم به ۵ فقره تجاوز به عنف و معاونت در قتل عمدی زنی به نام محبوبه است، محمود - ۲۵ ساله - متهم به ۴ فقره تجاوز، ‌ علی - ۲۶ ساله - متهم به ۳ فقره تجاوز و کریم - ۳۱ ساله - متهم به یک فقره تجاوز و مباشرت در قتل عمدی محبوبه است. بنابراین تقاضای اشد مجازات قانونی آن‌ها را دارم.
بدین‌ترتیب پس از دریافت آخرین دفاعیات متهمان و وکلای مدافعشان، قاضی عزیز محمدی و ۴ قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شدند.
قضات دادگاه سپس سه متهم ردیف اول را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و به اتهام آدم ربایی و سرقت به ۲۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند. متهم ردیف چهارم به نام کریم نیز به اتهام تجاوز به عنف به اعدام به اتهام قتل عمد به قصاص و هفت سال زندان محکوم کردند.
در ادامه با اعتراض متهمان پرونده برای بررسی حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور با بررسی پرونده حکم مجازات چهار متهم پرونده درباره سرقت و آدم ربایی را تایید کرده اما در زمینه قتل و تجاوز به عنف تحقیقات را ناقص دانسته و پرونده باردیگر به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
هفته گذشته چهار متهم برای دومین بار پای میزمحاکمه قرار گرفته و با اعتراف به جرایم خود درخواست بخشش کردند. همسر محبوبه هم خواستار اعدام قاتل همسرش شد.
پس از آخرین دفاعیات متهمان قضات دادگاه رای قبلی خود برای متهمان را صادر کردند. بر اساس رای صادر شده، سیاوش، به اتهام ۵ فقره تجاوز، شرکت در آدم‌ربایی و سرقت، به ۵ بار اعدام، ۲۵ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. محمود، به اتهام ۴ فقره تجاوز، ‌ شرکت در آدم‌ربایی و سرقت، ‌ به ۴ بار اعدام، ۲۵ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. علی، به اتهام ۳ فقره تجاوز، شرکت در آدم‌ربایی و سرقت، به ۳ بار اعدام، ۲۵ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
کریم نیز به اتهام یک فقره تجاوز، مباشرت در قتل و مشارکت در سرقت و آدم‌ربایی، به یک بار اعدام برای قتل، ‌ ۷ سال حبس و ۷۴ شربه شلاق محکوم شد. قضات دادگاه با توجه به توبه کریم از رئیس قوه قضائیه برای او درخواست عفو کردند.
در ادامه با توجه به اعتراض متهمان به حکم مجازاتشان پرونده به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی پرونده، حکم ۱۲ بار اعدام برای سیاوش، محمود و علی را تائید کردند. همچنین حکم اعدام کریم نقص شد و برای تحقیقات بیشتر به دادگاه بازگردانده شد. قضات دیوان عالی کشور با درخواست عفو برای کریم نیز مخالفت کردند.
قرار است پس از تکمیل تحقیقات درباره قتل زن جوان به اتهامات کریم رسیدگی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر