۱۳۹۱ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

وزیر ارشاد حکم تعطیلی همیشگی خانه سینما را تأیید کرد


محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران رأی نهایی هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری درباره تعطیلی همیشگی خانه سینما را تأیید کرد.
خبرگزاری مهر، امروز دوشنبه ۲۷ شهریورماه به نقل از روابط عمومی حوزه ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش داد، محمد حسینی، وزیر ارشاد در پاسخ به گزارش دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری پیرامون تصمیم و رأی نهایی آن هیئت، تعطیلی دائم خانه سینما را تأیید کرد.
محمد حسینی گفته است با توجه به بررسی‌های انجام شده، دلیل موجهی که موجب نقض رأی آن هیئت شود، مشاهد نکرده است.
پیش‌تر خانه سینما در مکاتبه‌ای از وزیر ارشاد خواستار نقض نظریه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری شده بود.
روز گذشته، یکشنبه ۲۶ شهریورماه، وزیر ارشاد درباره‌ دیدار هیئت مدیره خانه سینما و جمعی از سینماگران با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران به ایسنا گفته بود در این جلسه حضور نداشته و پس از آن هم پیگیری نکرده که در آن جلسه چه گذشته است.
حسینی درباره فعالیت دوباره‌ خانه سینما افزوده بود: "تأکید ما بر این بوده که هر تشکلی که می‌خواهد شکل بگیرد، باید هم در ابتدای راه و هم در ادامه مسیرش بر اساس قانون، ضوابط و اساسنامه‌ها فعالیت کند، ما در کل با افراد مشکلی نداریم و سخنمان تنها این است."
وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود احمدی‌نژاد در حل مشکل خانه سینما تأکید داشته‌است گفته بود: "اگر تشکیلاتی به هر عنوانی بخواهد شکل بگیرد باید در آن از ظرفیت و نظرات همه افراد و گروه‌ها استفاده شود، این موضوع جزو تأکیدات آقای احمدی‌نژاد هم هست."
ایلنا، چند روز پیش گزارش داد نزدیک به ۲۰ نفر از مسئولان صنف‌های سینمای ایران و اعضای هیئت مدیره خانه سینما از جمله محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، محمدرضا معینی، همایون اسدیان، امیر اثباتی، فرشته طاهرپور، غلامرضا موسوی، آناهید آباد با محمود احمدی‌نژاد دیدار داشتند.
فرهاد توحیدی، رئیس هیئت مدیره خانه سینما بدون اشاره به جزئیات این جلسه گفت: "نتایج جلسه خوب بوده است و به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود."
خانه سینمای ایران نهادی صنفی با بیش از پنج هزار عضو است که با بالا گرفتن اختلاف‌های مسئولان آن با وزارت ارشاد، در دی‌ماه سال ۱۳۹۰ تعطیل شد.
منحل شدن خانه سینما از سوی وزارت ارشاد به دلیل ایراد در اساسنامه‌ این مجموعه صنفی اعلام شد و با وجود مخالفت دیوان عدالت اداری با این تصمیم، هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد، در رأی نهـایی خود، خانه سینما را به‌طور دائم تعطیل اعلام کرد و اصرار بر ادامه فعالیت آن را غیر قانونی دانست.
بسیاری از ناظران تعطیلی خانه سینما را اقدامی سیاسی می‌دانند و در طول این هفت ماه بار‌ها سینماگران ایران نسبت به انحلال خانه سینما اعتراض کرده‌اند اما وزارت ارشاد توجهی به این اعتراضات نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر