۱۳۹۱ مهر ۴, سه‌شنبه

عبدالناصر مهیمنی عضو پیشین شورای شهر گرگان بازداشت شد


عصر امروز، ماموران نهادهای امنیتی عبدالناصر مهیمنی، روزنامه نگار و فعال مدنی را در تهران بازداشت کردند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، ماموران نهادهای امنیتی عصر امروز با مراجعه به منزل فرزند دانشجوی عبدالناصر مهیمنی در تهران با ایجاد ترس و فشار اقدام به ورود به منزل و بازداشت وی کردند. بنا به گفته نزدیکان وی، ماموران که بدون اطلاع قبلی و با فشار وارد منزل وی شدند، با بی‌احترامی و توهین اقدام به جلب عبدالناصر مهیمنی و تفتیش منزل کردند.
عبدالناصر مهیمنی، فعال سیاسی و روزنامه نگار گرگانی که در سفر برای بازدید فرزندان دانشجوی خود در تهران به سر می‌برد با حکم نیابت از اداره اطلاعات گرگان بازداشت شد و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
در بین ماموران امنیتی که برای بازداشت مراجعه کرده بودند، یکی از مامورین اداره اطلاعات گرگان ملقب به "آرامش" نیز که در روزهای پس از انتخابات به شدت سعی در القا و نمایش جایگاه خود در اداره اطلاعات داشته، حضور داشت.
مهیمنی، پیش از این نیز در ۲۴ بهمن سال ۱۳۸۹ در گرگان بازداشت شده بود و بیش از ده روز در زندان انفرادی به صورت غیرقانونی نگه داشته شد. اتهام وی اقدام ضد امنیت ملی بوده است. قابل ذکر است، فعالیت‌های مهیمنی در قالب نامه‌های قانونی و مدنی وی به اقدامات غیرقانونی نهادهای دولتی و واکنش به وقایع سیاسی بوده است.
عبدالناصر مهیمنی، معلم زبان انگلیسی، کارمند سابق صدا و سیمای گرگان، رییس خانه مطبوعات استان گلستان و عضو پیشین علی البدل شورای شهر گرگان بوده است.
گفتنی است، این بازداشت در راستای فشار و تهدید به خانواده مهیمنی است که از فعالان و خانواده‌های با سابقه سیاسی-مذهبی گرگان به شمار می‌آیند.
عبدالناصر، برادر محمدهاشم مهیمنی استاندار گلستان است که در دولت خاتمی و مدیرکل شوراهای وزارت کشور بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر