۱۳۹۱ شهریور ۱۸, شنبه

حرکت خزنده سپاه برای ورود به حوزه علمیه




رادیو فرانسه: نوشتۀ دلبر توکلی
همزمان با اعلام تاریخ زمان برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری درایران (24 خرداد سال 1392 ) از سوی وزارت کشور، سپاه پاسداران از تشکیل حوزه علمیه و تربیت طلبه خبر داد.
بر اساس گزارش های منتشر شده، هدف از این طرح تثبیت و نهادینه کردن نفوذ سپاه در حوزه به منظور تاثیر و کنترل شکل گیری مرجعیت در حوزه های علمیه است.

از سوی دیگر "محمد جواد امام پور" مدیر معرفتی، تربیتی "شجره طیبه صالحین" بسیج نیز اعلام کرده است که این سازمان، در صدد اجرا ی کامل طرح " صالحین" است.

به نقل از تارنمای دیگر بان، طرح صالحین می خواهد سربازانی تربیت کند تا تحت امر ولایت در مواقع بحرانی باشند.

فرماندهان سپاه نیز امیدوارند با اجرای این طرح، آسیب پذیری نیروهای بسیج در "جنگ نرم" را به حداقل رسانده و نیروهایی تابع محض آیت الله خامنه ای تربیت کنند.

سازمان بسیج و سپاه پاسداران پس از آغاز اعتراض ها به نتیجه انتخابات در سال 1388 بیشترین نقش را در سرکوب معترضین داشتند.
***
"نیما راشدان" تحلیل گر مسائل سیاسی ایران، در گفت وگو با بخش فارسی رادیو بین المللی به این امر اشاره دارد که فراگیر شدن حضور سپاه در همه عرصه های کشور به انتخابات ریاست جمهوری ربطی ندارد.

او معتقد است که، حاکمیت سرکوب اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 را هدیه سپاه می داند و به نوعی دست سپاه را بیش از پیش در امور مختلف بازگذاشته است.

راشدان می گوید، حکومت به نوعی چک سفید امضاء برای حضور فراگیر سپاه دراختیار آنان قرار داده است .
این تحلیل گر سیاسی در بخشی از گفته هایش به تشکیل یک حزب سیاسی در یک نظام تک حزبی زیر نظر رهبری از سوی سپاه پاسداران اشاره دارد.

او می گوید، این حزب دسترسی نامحدود به همه امور کشور حتا در مراجع قضایی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر