۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

از فواید سفر احمدی نژاد به نیویورک




ملیجک خامنه ای برای بار هشتم جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک آمده است تا بار دیگر با دست پر به زیر عبای رژیم برگردد. یک دست پر از انتقادات و انزجار جامعه جهانی و دست سنگین تر، پر از تمسخر و تحقیر. اما این تمام دستاوردهای سفر وی نیست.
یک فایده بهتر، گردهمایی هزاران نفر از ایرانیان از سراسر آمریکا، کانادا و برخی دیگر از کشورها است که این بار با شرکت و همدلی عده ای از فعالین و معترضین سوری حمایت می شوند. هزاران معترض از این فرصت استفاده کرده و پیام اصلی و واقعی مردم ایران به اعضای مجمع عمومی سازمان ملل را به آنها می رسانند: جمهوری اسلامی حکومتی مستبد، غیر دمکراتیک، جنایتکار، فاسد و ضد حقوق بشر است و باید سرنگون شود.
احمدی نژاد در حالی با شوق همراه با عده ای از کاسه لیسهای دولت اش به نیویورک می آید و در هتل مجلل "وارویک" با قیمتهای سر به فلک کشیده اطراق می کند که پیامهای کلیدی از پیش داده شده را شنیده است.
نخست آنکه سنای آمریکا یک روز پیش، قطعنامه‌ای را برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران با رایاکثریت به تصویب رساند که بر اساس آن به اوباما اختیار تام برای جلوگیری از دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای داده می شود.
از سوی دیگر، تنها چند روز پیش، آمریکا پس از 15 سال مماشات با رژیم، در نهایت با بیرون آوردن نام سازمان مجاهدین از لیست تروریستی، بند ناف خود را حتی با اصلاح طلبان قلابی هم برید.
در واکنش به وخامت اوضاع، پاسدار علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، به جای درک موقعیت پس مانده رژیم و چاره جویی به صلاح منافع کشور، شیپور جنگ را به صدا درآورده و می گوید: "همه باید برای جنگ آینده آماده شویم."
در همین حال و هوا، دست نشانده خامنه ای به قصد "اصلاح مدیریت جهانی" وارد نیویورک می شود. او در سال اول این نشست، به طور معجره آسایی "هاله‌ای از نور" بالای سر خود دیده بود. سال بعد، کشتار یهودیان در دوران نازیها را "افسانه" خواند، اما در سفر سوم، فکاهی آفرین تر بود، وی در دانشگاه کلمبیا گفت، "در ایران ما همجنس گرا نداریم" و خود را به شهرت جهانی رساند. احمدی‌نژاد در چهارمین حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل از "پایان امپراتوری آمریکا" سخن گفت. در پنجمین سفر که پس از انتخابات نمایشی ۸۸ انجام می شد، هیاتهای دیپلماتیک ده‌ها کشور جهان هنگام سخنرانی او سالن مجمع عمومی را ترک کردند. در ششمین حضور در سازمان ملل، ملیجک خامنه ای پیشنهاد داد که دهه آینده میلادی را "دهه مدیریت مشترک جهان" نامگذاری شود. سال قبل از آن نیز او در باره "اصلاح مدیریت جهانی" سخنوری کرده بود.
امسال احمدی نژاد به نمایندگی از سوی رژیمی شرکت می کند که تحت شدیدترین تحریمهای بین المللی، ورشکستی اقتصادی، فساد حکومتی، دعوای جناحها و انزوای منطقه ای بسر می برد و همچنین نقض کامل حقوق بشر را در پرونده و مردمی جان به لب رسیده را در قفا دارد. او با سرافکندگی بیشتر باز خواهد گشت و باز هم موجبات خرسندی رقبای خود را فراهم می آورد.لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر