۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

میلیاردرها چه کسانی هستند؟




 سخن پراکنی اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب مونلفه اسلامی، در رابطه با زندگی مردم تکمیل کننده حرفهای ولی فقیه در روز 5 شنبه 16 شهریور است. ولی فقیه از زندگی پر نشاط و خوب مردم حرف می زند و بادامچیان در گفتگو با روزنامه انتخاب  از خرید و فروش خانه های چند میلیاردی توسط مردم صحبت می کند. البته بادامچیان آمار را درست می گوید ولی تنها اشتباه وی این است که او آدرس میلیاردرها را اشتباه می دهد و به جای سران موتلفه، از مردم صحبت می کند.
ولی فقیه در سخنان روز 5 شنبه خود از پیشرفت و وضع خوب مردم در ایران سخن گفت، 
و احمدی نژاد هم گفت که در ایران شما فقیر نمی بینید.
قائم مقام حزب موتلفه با نزدیک شدن به شعبده بازی انتخابات ریاست جمهوری در دفاع از وضعیت فعلی می گوید:«واقعیت این  است که فقط بخشی از مردم مشکلاتشان حاد است و بقیه خانواده های چند میلیاردی خرید و فروش می کنند». وی، بیکاری گسترده، وضعیت نابسامان اقتصادی و وضعیت بد معاش مردم را «بحرانهای ریز و درشتی» تحیل می کند که کار «دشمنان» است.
بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، وضعیت چای در رکود است به طوری که بیکاری 68 هزار خانوار چایکار را تهدید می کند.
بر اساس همین گزارش، حط فقر در روستا زیر 600 هزار تومان است. حداقل حقوق کارگران و مزدبگیران 387 هزار و 750 تومان در سال 1391 است و این حداقل شامل بیش از 50 درصد حقوق بگیران می شود. این حقوق به کسانی تعلق می گیرد که مشمول قانون کار باشند. چطور می شود مردم با حقوق زیر خط فقر بتوانند خانه های چند میلیاردی خرید و فروش کنند. بادامچیان کسانی که وضعشان خوب نیست را تعداد کمی دانسته است و معتقد است «مگر می شود مشکل یک نفر را دلیلی بر مشکل همه بدانید؟».
سرکوب حرکتهای اعتراضی کارگران، وجود معلمان و فعالان کارگری در سیاهچالهای رژیم و جلوگیری از هر گونه تشکل کارگران و مزدبگیران از طرف حکومت، نشان دهنده وضعیت بحرانی اقتصاد و وضعیت نابسامان معاش مردمی است. رژیم از هرگونه حرکت جمعی و اعتراضی هراس دارد. میلیاردرهای مورد نظر بادامچیان و خامنه ای کسانی جز وابستگان حکومتی و آقازاده ها نیستند.
 زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر