۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

تامین بودجه ۲۰حوزه علمیه در جهان توسط خامنه ای


خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: پس از انقلاب بیش از 20 حوزه علمیه مختلف در کشورهای مختلف تحت لوای رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز آموزش‌های تخصصی حوزوی علامه مجلسی (ره) در اصفهان اظهار کرد: امام رضا (ع) در ملاقات با افرادی که از قم به زیارت ایشان رفته بودند ضمن اشاره به تدفین حضرت فاطمه معصومه (ع) در این شهر فرمودند که از شهر قم دری به بهشت باز می‌شود.
وی افزود: منظور از این در راهی است که به رستگاری منجر می‌شود و همان‌گونه که شاهد هستیم حوزه علمیه قم با وجود آب و هوای نامناسب این شهر تنها به برکت وجود حضرت معصومه (س) تشکیل شد و راه تبلیغ دین از طریق این حوزه هر روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: پس از انقلاب بیش از 20 حوزه علمیه مختلف در کشورهای مختلف مانند سوریه، لبنان، پاکستان و دیگر کشورهای آفریقایی تحت لوای رهبر معظم انقلاب تشکیل شده که تمام مخارج آن نیز بر عهده ایشان است.
وی ادامه داد: هر کدام از این حوزه‌های مرکزی برای رشد و نشر دین اسلام و راه اهل‌بیت است و منشأ تمام آنها همان‌طور که امام رضا (ع) فرمود در قم قرار دارد و هنوز راه زیادی در پیش داریم و می‌توانیم از برکات وجود حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بیشترین بهره را در کشور ببریم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ایجاد مراکز تخصصی در حوزه‌های علمیه لازم است، گفت: تمام افراد می‌توانند علوم را به صورت جزیی آموزش ببینند، اما یک فرد توان آن را ندارد که در تمام زمینه‌های تخصصی پاسخ‌گو نباشد.
وی اضافه کرد: بنابراین لازم است که در هر رشته حوزوی یک متخصص داشته باشیم همان شیوه‌ای که امام صادق (ع) در پیش گرفتند و این در حالی است که در آن زمان تا این اندازه گسترش علم و شبهه‌های مختلف را شاهد نبودیم.
امام جمعه اصفهان با اشاره به ایجاد رشته تخصصی شیعه شناسی در اصفهان که در مرکز آموزش‌های تخصصی علامه مجلسی تدریس می‌شود، تاکید کرد: مبانی مورد اعتقادی شیعه نیاز به تحقیق و تفحص بیشتر دارد و لازم است در این زمینه افرادی تربیت شوند که بتواند به خوبی شبهات ایجاد شده توسط دشمنان را پاسخ دهند.
وی با اشاره به اینکه رشته شیعه‌شناسی بسیار وسیع است به گونه‌ی که 75 واحد درسی نیز برای آن کم است، گفت: از دیدگاه من فردی که می‌خواهد وارد آموزش دوره‌های تخصصی حوزه شود لازم است در ابتدا دروس پایه خود را به اتمام رسانده باشد تا بعدها دچار مشکل نشود.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر